Zit daat isolatie in? Dek die muur dan af bovenaan? Dat zomaar vol water laten lopen is toch niet zo koosjer.
Mag pleister bij het vastzetten van inbouwdozen nadat die is uitgehard, nog nat worden?
Het verdiep is nog in opbouw maar op het gelijkvloers zou ik graag de inbouwdozen in pleisteren .
De muur onder de plat dak uitbouw wordt bij regen nog nat .
Kan het pleister rond de inbouwdozen opnieuw los komen indien het nat wordt?
Of je kan die dozen ook vastzetten met cement. Probleem opgelost. En veel sterker.
Evenzo voor de leidingen.
Met cement lijkt mij moeilijke opgvave. De gaten in de snelbouwstenen zijn ondanks dat ik uiterst voorzichtig ben geweest veel groter dan gewenst. Die stenen breken als je er maar naar kijkt. De bakjes perfect positioneren en fixeren kan volgens mij bijna enkel met goed klevend en relatief snel hardend materiaal.
Grootste nadeel van gios is dat je telkens maar kleine hoeveelheden kan aanmaken.
Wat het water betreft. Water komt voornamelijk in de spouw terecht via opening in yton waar afvoer voor regenwater op plat dak klaar zit. Ben ik vandaag te weten gekomen.
Ik ga dit morgen proberen om dit voorlopig af te dichten met pur. De spouwopening is min of meer afgedicht met waterkering folie.