• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Platte dak terug plat maken

Lid geworden
12 nov 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste lezers,

Ik wil mijn plat dak isoleren en waterdicht maken dmv een EPDM foli erop te plakken.

Bij het lijmen van de isolatie op mijn oude roofing (dient als dampscherm) merk ik dat het oneffen is.

Indien ik mijn EPDM erop zal plakken zou ik veel putten hebben in het dak.

Zelf ben ik aan het denken om OSB platen erop te vijzen en dan de EPDM erop te lijmen maar ben niet zeker indien het mag en als het een goede idee is.

Iemand tips of een idee hoe ik de platte dak terug vlak kan maken?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• img_20200505_142942.jpg
    img_20200505_142942.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 41
  • img_20200505_185925.jpg
    img_20200505_185925.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 41

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
En waarom wil je het "plat" hebben ? 

Als het afwatert, is het ok. Je kan eventueel steentjes erop leggen om wat massa te hebben

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.533
Punten
113
Mario_ zei:
En waarom wil je het "plat" hebben ? 

Als het afwatert, is het ok. Je kan eventueel steentjes erop leggen om wat massa te hebben

die isolatieplaten kan je zo toch niet vastleggen?

ook nooit meer over lopen!

Lid geworden
12 nov 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefan zei:
En je randen ophogen, hoe ga je dat doen?

Ik heb aluminium profiellen ,zoals in de foto

Bijlagen

• ala-b_1037_results.jpg
    ala-b_1037_results.jpg
    5,5 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
12 nov 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefan schreef:

die isolatieplaten kan je zo toch niet vastleggen?

ook nooit meer over lopen!

heb ik deels gelijmd, aanbrengen van de lijm was niet mogelijk over het volledige  isolatieplaat

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.181
Punten
113
Als je zoiets doet, moet je het goed doen: alles er uit en opnieuw. 
niets is zo belangrijk als een dak. 

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Sorry hoor, maar dit komt niet goed !! Je bent hier zeer ondoordacht en wellicht zonder enige ervaring aan begonnen.

Hier is veel meer voorbereiding voor nodig ! Op zijn minst zullen alle dakranden al moeten verhoogd worden, ook die muur met dakpannen als afdekking kan zo niet blijven.

Om te beginnen probeer je die gelijmde isolatieplaten al terug te verwijderen, als je dat zo laat liggen gaat er vroeg of laat tussen nog een regenbui op terecht komen en blijf je daar  met een boel ingesloten water zitten.

Alle voorbereidingen aan de dakranden moeten eerst klaar zijn, dan het oude dakvlak terug egaliseren om als laatste en in één keer de isolatie en de dakbedekking aan te brengen  zodat je niet het risico loopt dat er een bui op komt voordat het geheel waterdicht is.

Lid geworden
2 jan 2022
Waarderingsscore
2
Punten
3
Ik zou met ytong de dakranden ophogen 20 cm ofzo. Nadien isolatieplaten lijmen, en de roofing over de ytong en over de platen eventueel kan je putten extra roofing overlijmen. Nadien kan je je dakranden die je hierboven hebt vastschroeven. Of ben ik mis?

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.533
Punten
113
Ik zou met ytong de dakranden ophogen 20 cm ofzo. Nadien isolatieplaten lijmen, en de roofing over de ytong en over de platen eventueel kan je putten extra roofing overlijmen. Nadien kan je je dakranden die je hierboven hebt vastschroeven. Of ben ik mis?
Hoe werk je ytong af aan kant van de gevel?

Lid geworden
2 jan 2022
Waarderingsscore
2
Punten
3
Hoe werk je ytong af aan kant van de

Hoe werk je ytong af aan kant van de gevel?
Uiteraard enkel ytong ana de kanten zonder gevel...

Bovenaan