• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Plastiek tegen de ramen

Lid geworden
6 aug 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Heeft er iemand enig idee hoe het beste van die plakplastiek tegen de ramen te verwijderen?

Ik (with a little help from my friends) ben nu ongeveer 2 x drie uur bezig geweest met 1 raampje ( halve meter op 30 cm of zoiets) met behulp van een haardroger en een glaskrabbertje.. en zo zijn er der acht. NIET echt de ideale manier.

Alles komt er in ieniemienie stukjes af.. en net als je denkt een stevig stuk te grazen te kunnen nemen.. breekt het helemaal af :roll:

Echt ALLE hulp is welkom want ik sta op het punt de eerste de beste ramenman te bellen voor een offerte voor nieuwe ramen :wink:

An

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
945
Punten
113
ik denk dat je iets nodig hebt dat de lijm kan oplossen. Ether misschien (helpt om wondpleisters weg te krijgen) of nagellakremover, ik vraag me ook af of glas niet bestand is tegen decapant? Misschien eens te testen op een stukje glas.

Lid geworden
3 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Plakplastic, folie etc. laat zich alleen gemakkelijk verwijderen door de plastic op te warmen met een föhn. Dan wordt de lijm weer plastisch. Ik heb dit advies ooit eens gekregen van een professioneel bedrijf van reclamematerialen. De complicaties in dit geval zijn 2 stuks:

- Het plastic is bros geworden omdat de weekmaker is verdampt

- Je moet erg voorzichtig zijn met een föhn op glas. Hij knapt zo

Ik denk dat er geen andere metode is als voorzichtig verwarmen en afsteken.

Gebruik wel een sterk scheermesje in een houder, opdat je het goed kan vastpakken en kracht kan zetten.

Oplosmiddelen om de lijm week te maken, werken niet bij folie. De folie oplossen gaat ook niet. Het wordt een grote smeerparij.

Pigion

pthomass

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 dec 2007
Waarderingsscore
10
Punten
38
als je de lijm wil oplossen, moet je nog steeds die folie voor een deel losmaken, want het product moet bij de lijm komen. Bovendien zal het product niet gewoon achter je folie in gaan vloeien. DIe folies zijn egaal geplakt, anders had je blaasjes. Met die lijmoplossers moet je soms ook oppassen. Immers, je raam zit in een rubber. Niet dat die lijmoplosser ook de rubber gaat aantasten!!

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan