Ik wil binnenkort starten met het plaatsen van een plagyp S plafond in een ruimte van ca. 8 x 3,8 m met houten kepers. Ik heb dit nog nooit gedaan.
Als ik de site van Gyproc goed begrijp dient er te gebeuren:
- alle 4 de muren voorzien van randprofielen
- plafondhangers plaatsen HOH 50 cm met max. 125 cm tussen hangers in dezelfde rij
- PC 60/27 plaatsen (dwars op de kepers)
- Gyproc dwars op de profielen plaatsen.
Maar bij dat laatste ben ik niet helemaal mee.
- Waarom de platen in de korte weg plaatsen ipv overlangs in de lange weg? Pak minder snijden als men in de lange weg plaatst? Ik dacht wel ergens te hebben gelezen dat de profielen dan HOH 40 cm geplaatst dienen te worden, kan dit en klopt dit?
- Ook voor de kopse voegen lijkt het mij makkelijker werken aangezien er altijd (ik werk met platen van 260x40 cm) 4 profielen zijn om de kopse kant op te schroeven. Bij dwarse plaatsing komt de kopse kant toch nooit uit op een profiel? Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Als ik de site van Gyproc goed begrijp dient er te gebeuren:
- alle 4 de muren voorzien van randprofielen
- plafondhangers plaatsen HOH 50 cm met max. 125 cm tussen hangers in dezelfde rij
- PC 60/27 plaatsen (dwars op de kepers)
- Gyproc dwars op de profielen plaatsen.
Maar bij dat laatste ben ik niet helemaal mee.
- Waarom de platen in de korte weg plaatsen ipv overlangs in de lange weg? Pak minder snijden als men in de lange weg plaatst? Ik dacht wel ergens te hebben gelezen dat de profielen dan HOH 40 cm geplaatst dienen te worden, kan dit en klopt dit?
- Ook voor de kopse voegen lijkt het mij makkelijker werken aangezien er altijd (ik werk met platen van 260x40 cm) 4 profielen zijn om de kopse kant op te schroeven. Bij dwarse plaatsing komt de kopse kant toch nooit uit op een profiel? Of zie ik dit helemaal verkeerd?