• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Plafond speaker, is dit wat?

Lid geworden
15 jul 2013
Berichten
357
Waarderingsscore
1
Punten
0
Erik!;1856111 wrote:
Ik wil gewoon simpele plafond speakers hebben. Om achtergrondmuziek/radio te hebben in de keuken en overdekt terras. Zijn deze wat? http://www.centralpoint.be/nl/luidsprekers/visaton/dl8-plafondspeaker-30-w-8-ohm-art-vs-dl8-num-484425/



Ik vrees , als ze te klein zijn dat ze nogal "high pitch" gaan klinken,

Een kleine luidspreker haalt nooit de volle klank als een iets grotere,

Ook zou ik 1 model aanraden dat een gesloten achterzijde heeft.

Dat zal je een mooier, meer volumineus geluid geven, " More bang for buck" als het ware.

130mm of groter, ik zou zelf 205 mm aanraden :)



Groeten,

Domotica-Online
 

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
1.689
Waarderingsscore
399
Punten
83
Visaton maakt gerief dat varieert van goed genoeg voor wat radio op de achtergrond (goedkopere prijsklasse) tot verdomd lekker klinken (maar dan spreken we over een project dat uiteindelijk met de nodige filtering, behuizing en afwerking rap €750,- kost voor 2 relatief simpele speakers)...



Voor uw doel zullen die luidsprekers waarschijnlijk volstaan, al zou ik toch overwegen om te gaan richting 10-13cm conusdoorsnee indien mogelijk.

Voor buiten heeft 16cm weinig nut: de wat krachtiger laagweergave gaat buiten toch verloren en een wat kleinere speaker scoort meestal beter in het middengebied (stemweergave bvb) dan zijn 16/20cm broertje...



Isabelle
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ok, iedereen is van mening dat de DL8 eigenlijk te klein is. Ik zal dan de DL10 nemen. Die kan ik met een inbouwhoogte van 45mm nog kwijt zonder in de welfsels hoeven te boren.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan