• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

plafond planchetten vlak maken

Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
We zitten in onze keuken met een plafond in witte planchetten (mdf).

Ik vraag me af of er een mogelijkheid bestaat om dit vlak en strak te hebben zonder dit volledig te moeten uitbreken. Kan daar bv vlies overheer gehangen worden. Wat met de naden tussen de planchetten ?
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Eventueel een lat onder de mdf schroeven van 18 mm en daarop nieuwe gyproc ( best 12 mm versie) ...



Ik denk niet dat je van "vochtig en scheef getrokken" MDF planchetten ( van geringe dikte) nog iets deftig kan maken ...



k.b.
 
Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij deze de foto.



2zpmcyo.jpg
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
Ik heb dit ooit opgelost met een gyproc van 6 mm rechtstreeks in de planchetten te schroeven (waren houten planchetten 12 mm). Deze 6 mm plaat is een lichtgewicht en mits iets meer schroeven dan normaal voorzien zal ze niet gaan onderuit hangen. Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken over een kader. Plaat dwars over de planchetten schroeven.

Als je er iets overzet, wel rekening houden met eventuele mouluren of gordijnkasten die tot tegen het bestaande plafond zouden komen.
 
Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Omdat ik met gyproc niet zo graag werk dacht ik waarom geen mdf platen (5mm) ertegen te lijmen, naden opvullen en vliesbehang erover. Zou dat op houden op termijn ?
 
Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad Regis, is zo een kliksysteem en bevestigd met clipsen (genageld).

Er alles af halen is geen optie omdat dit plafond er eerst was en daarna de keuken werd geinstalleerd.

Planchetten gewoon verven dan ? Acryl of latex plafond verf ?
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
white cabbie;1900492 wrote:
Er alles af halen is geen optie omdat dit plafond er eerst was en daarna de keuken werd geinstalleerd.

En dan?

Bovenplint/bovenkasten eraf nemen, plafond eraf, nieuw erop kasten ophangen en/of eventueel bovenplint aanpassen.
 
Lid geworden
21 nov 2013
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
no thanks, is al te ingrijpend voor mij.

Ik denk dat ik het gewoon maar bij schilderen zal houden. Dacht gewoon dat er een gemakkelijker oplossing bestond.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan