Ik ben van plan om de keukenwand te betegelen met Zelliges van 10 x 10 cm.
Om goed voorbereid te zijn wou ik toch graag dit werkje even stap voor stap overlopen. Ik heb ook nog enkele vragen.
- De muur is bepleisterd. Deze ga ik vooraf instrijken met een grondlaag om een betere hechting van de lijm te bekomen.
-De zelliges vooraf uitzetten om te kijken hoe ik op de hoeken ga uitkomen.
- De zelliges voor de plaatsen in water zetten en daarna laten uitlekken.
- Lijm goed verdelen en gelijk uitstrijken over de muur.
- Zelliges tegen elkaar plaasen zonder voeg. Eventuele verschillen opvangen met voegspiesjes. Na elke rij controleren of je nog recht aan het werken bent.
- Na plaatsing 24u laten uitharden voor het invoegen.
Nu de vragen :
- Het betreft een kleine oppervlakte, ik zou dus graag kant en klare tegellijm gebruiken. Welke lijm raden jullie hiervoor aan? + welk voegsel? Het zijn witte zelliges.
- Welke lijmkam gebruik ik best? 6 mm ? 7 mm ? 8 mm?
- Moet de lijm verticaal uitgestreken worden?
Alvast bedankt voor de tips / suggesties.
Om goed voorbereid te zijn wou ik toch graag dit werkje even stap voor stap overlopen. Ik heb ook nog enkele vragen.
- De muur is bepleisterd. Deze ga ik vooraf instrijken met een grondlaag om een betere hechting van de lijm te bekomen.
-De zelliges vooraf uitzetten om te kijken hoe ik op de hoeken ga uitkomen.
- De zelliges voor de plaatsen in water zetten en daarna laten uitlekken.
- Lijm goed verdelen en gelijk uitstrijken over de muur.
- Zelliges tegen elkaar plaasen zonder voeg. Eventuele verschillen opvangen met voegspiesjes. Na elke rij controleren of je nog recht aan het werken bent.
- Na plaatsing 24u laten uitharden voor het invoegen.
Nu de vragen :
- Het betreft een kleine oppervlakte, ik zou dus graag kant en klare tegellijm gebruiken. Welke lijm raden jullie hiervoor aan? + welk voegsel? Het zijn witte zelliges.
- Welke lijmkam gebruik ik best? 6 mm ? 7 mm ? 8 mm?
- Moet de lijm verticaal uitgestreken worden?
Alvast bedankt voor de tips / suggesties.