• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Plaatsen plinten

Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zit met de volgende vraag.



Ik heb dit weekend mn laminaatvloer geplaatst.

En nu dien ik de plinten te zetten.



Ik heb wel een deel van de plakkerij moeten afkappen omdat deze te laag was geplaatst.

Dus nu zit ik achter de plinten met een opening.



Ik had al gedacht van deze op te vullen met montageschuim en dan hiertegen mn plinten te plaatsen, maar ik heb schrik dat dit niet goed gaat houden en ze vastvijzen wil ik ook niet doen.



Zijn er mensen met goed advies?
 
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
518
Waarderingsscore
0
Punten
0
bepleistering afgekapt omdat ie te laag zat en nu te hoog ?...:???:
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
240
Waarderingsscore
0
Punten
0
in de bestaande topic gaat het over stenen plinten en over het risico tot breken.



Bij TS gaat het over houten plinten. Is er in dit geval een lichtere oplossing mogelijk? schuim ofzo?
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Frauke;1704527 wrote:
in de bestaande topic gaat het over stenen plinten en over het risico tot breken.



Bij TS gaat het over houten plinten. Is er in dit geval een lichtere oplossing mogelijk? schuim ofzo?



Stenen of houten plint maakt niet uit. Die cementering dient niet om uw plint een steunpunt te geven (hoewel het uiteraard daar ook toe zal dienen) maar om uw muur vocht-dicht te maken (die zone zit namelijk onder de waterkering)! Is dus evenzeer nodig bij een houten vloer...
 
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
Heb aluminiumplinten gezet en heb gelijkaardig probleem gehad + Op sommige plaatsen was de bepleistering niet even dik.



  • Op 'normale' plaatsen gewoon wat dikke klodders TEC 7 om de halve meter: niet meer los te krijgen.
  • Als je bang bent dat op sommige plaatsen de onderzijde van de plint gaat "klikken": gewoon een vijs in de muur draaien en de afstand daarmee regelen.
  • Had op een plaats een verschil van 1,5 cm diep (niet-rechte muur gecorrigeerd door de plakker): eerst een dunne plaat isolatie tegengeplakt en daarbovenop de plint.
 
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
Frauke;1704527 wrote:
Stenen of houten plint maakt niet uit. Die cementering dient niet om uw plint een steunpunt te geven (hoewel het uiteraard daar ook toe zal dienen) maar om uw muur vocht-dicht te maken (die zone zit namelijk onder de waterkering)! Is dus evenzeer nodig bij een houten vloer...



Uw muur zal niet vochtbestendig worden door er wat cement tegen te smeren, in tegendeel.
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
ErikV;1704621 wrote:
Frauke;1704527 wrote:
Stenen of houten plint maakt niet uit. Die cementering dient niet om uw plint een steunpunt te geven (hoewel het uiteraard daar ook toe zal dienen) maar om uw muur vocht-dicht te maken (die zone zit namelijk onder de waterkering)! Is dus evenzeer nodig bij een houten vloer...



Uw muur zal niet vochtbestendig worden door er wat cement tegen te smeren, in tegendeel.



Daarom dat het er niet "wat tegengesmeerd" wordt maar in 2 lagen aangebracht. Het dient ook enkel om eventueel opstijgend vocht te weren, hoe jij denkt dat het dit niet zal tegenhouden is me een raadsel.
 
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
VVS;1704633 wrote:
Daarom dat het er niet "wat tegengesmeerd" wordt maar in 2 lagen aangebracht. Het dient ook enkel om eventueel opstijgend vocht te weren, hoe jij denkt dat het dit niet zal tegenhouden is me een raadsel.



Net door er cement tegen te smeren wordt de kans op overbrugging groter. 2 lagen zullen het niet helpen, tenzij je vb. weber dry o.i.d. gebruikt. Zoals vermeld: allemaal de moeite en kosten niet waard.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan