• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Plaatsen deur

Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze pleisteraar is nu bezig en zei ons gisteren dat het kader van den achterdeur beetje 'scheef' zit. Bij nazicht is dit bijna 1 cm verschil boven en onder...



Nu weet ik niet wat gedaan..de plakker vragen om de deur nog niet uit te plakken en laten rechtzetten (als dit nog kan).



Of het zo laten.. (ga ik dan geen problemen krijgen dat de deur bvb gaat automatisch gaat open en dichtgaan doordat ze niet volledig pas is?)



Graag jullie mening
 
M

marnix van glassmetal

Guest
hooooolaaaaaa



eerst uitleg vragen aan uw schrinwerker. Ook wij plaatsen deuren uit het lood maar nemen dan een halve cm. 2 redenen hiervoor.



1 De deur zal idd altijd mooi dichtvallen. 2. Een deur die uit het lood is geplaatst draait onder aan naar boven.

Doe efkes test met een blad papier of een boek. Zet dat recht op en beetje uit lood. Hou de rug vast met uw linker hand Draai nu het boek open als een deur naar u toe. Nu zie je dat de onderste rechtse hoek naar boven komt bij geopende toestand.

Dat is dus de 2de reden waarom deuren uit lood worden geplaatst. Zo krijg je nooit geen problemen met een vloer die iets hoger is waardoor de deur er misschien tegen aan sleept. Ge moet weten dat buitendeuren tegenwoordig zo'n 3a 4 mm boven de vloer hangen en das dus nie veel. Ook worden deuren alleen maar groter. Daardoor is de kans op afhangen ook al veel groter. Bovendien is het ook zo dat als een deur is geplaatst wij ter hoogte van de slotvanger de stijl een beetje bol zetten. Zo sluit de deur gemakkelijker op z'n dagslot omdat de rubbe niet plots over de volledige hoogte moet drukken maar geleidelijk vanwege klein beeke bol staan. Zo'n 2 mm Geen mens die da ziet alleen muggezifters en betweterkes zien da maar die weten meestal ook nie over wa da ze klappen :twisted: :twisted: :twisted:



Een derde reden kan zijn dat dat er een fout in uw metselwerk zit en dat het dus niet lood staat maar dat uw schrijnwerker uw deur heeft geplaatst om een zo goed mogelijk ogend resultaat te krijgen en hij / zij dus de muur heeft gevolgd . ik vermeld hier ook een "zij" want tegenwoordig weet ge nooit hé : :lol: :lol:



Als we alle ramen en deuren zouden loodrecht plaatsen zonder toegevingen te doen tov het metselwerk dan zouden mensen klagen dat ons werk scheef staat terwijl dat niet zo is t'is de muur. Het oog wil dus ook wat.
 
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Punten
0
geeft dit dan geen problemen achter met de deur? als het kader niet lood staat?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan