plaatsbesparende deur: wie weet waar ik dit kan vinden?

Lid geworden
3 dec 2018
Waarderingsscore
8
Punten
3
Ik heb een deuropening van 98cm. Ik heb niet echt de plaats om daar een fullsize openzwaaiende deur te installeren. Een schuifdeur kan ook niet.

Daarom had ik graag een plaatsbesparende deur geinstalleerd. Ik heb op pinterest (ik weet, gevaarlijke site) 2 deurtypes gevonden die zouden kunnen. Ik vind die hier in Belgie niet direct terug. (Op pinterest zijn die van een Russische en een Hongaarse fabrikant als ik het goed gezien heb).

Er is een fabrikant (De Coene) die een deur maakt die ongeveer zoiets doet, maar het tweede paneel draait toch voor 1 derde naar binnen, en dan komt het net voor een deur die dan niet meer openkan. Ik heb dus exact nodig wat op de afbeeldingen in bijlage staat, maar dan als schilderdeur. De twee helften moeten naar buiten komen.

deur1.png

of, mischien nog beter:

deur2.png

Iemand die een fabrikant kent die iets dergelijks maakt? Of een goeie creatieve schrijnwerker die dit kan maken? Liefst in West Vlaanderen, nabij Brugge, anders moet die mens van te ver komen.

En wat is exact de reden dan een gewone deur niet kan ?
Dat er eens een deur voor een andere komt als ze open gaat, dat is op vele plaatsen zo.
Andere kant laten opdraaien ?

Ik heb een deuropening van 98cm. Ik heb niet echt de plaats om daar een fullsize openzwaaiende deur te installeren. Een schuifdeur kan ook niet.

Daarom had ik graag een plaatsbesparende deur geinstalleerd. Ik heb op pinterest (ik weet, gevaarlijke site) 2 deurtypes gevonden die zouden kunnen. Ik vind die hier in Belgie niet direct terug. (Op pinterest zijn die van een Russische en een Hongaarse fabrikant als ik het goed gezien heb).

Er is een fabrikant (De Coene) die een deur maakt die ongeveer zoiets doet, maar het tweede paneel draait toch voor 1 derde naar binnen, en dan komt het net voor een deur die dan niet meer openkan. Ik heb dus exact nodig wat op de afbeeldingen in bijlage staat, maar dan als schilderdeur. De twee helften moeten naar buiten komen.

Bekijk bijlage 107705

of, mischien nog beter:

Bekijk bijlage 107707

Iemand die een fabrikant kent die iets dergelijks maakt? Of een goeie creatieve schrijnwerker die dit kan maken? Liefst in West Vlaanderen, nabij Brugge, anders moet die mens van te ver komen.
Waarom neem je geen contact met de Coene, zoals jezelf schrijft?

Schrijnwerker aanspreken die deuren maakt op maat?
Elke schrijnwerker moet zoiets kunnen maken op maat, maar dat gaat je geld kosten.

Zoiets zoek je op google en niet op pinterest.
Als ik op google : 'vouwdeur' of 'harmonicadeur' in typ, krijg ik enorm veel opties.

Zoiets zoek je op google en niet op pinterest.
Als ik op google : 'vouwdeur' of 'harmonicadeur' in typ, krijg ik enorm veel opties.
zijn dan inderdaad meestal harmonicadeuren of accordeondeuren zoals ze hier zeggen, met heel veel paneeltjes, dat doet mij teveel denken aan goedkope appartementjes uit de jaren 70.

En wat is exact de reden dan een gewone deur niet kan ?
Dat er eens een deur voor een andere komt als ze open gaat, dat is op vele plaatsen zo.
Andere kant laten opdraaien ?
aan de ene kant is een kleine ruimte waar onder andere de wasmachine staat, en links en rechts 2 deuren. aan de andere kant is de doorgang van de living naar de keuken, wordt dus vaak gebruikt en ik wil vermijden dat als er iemand van de kant van de wasmachine de deur openzwaait richting keukendoorgang dat er hier frequent hersenschuddingen zijn. Mijn geluk kennende ben ik de eerste die die deur tegen mijn hoofd krijgt. ;-)

Bekijk bijlage 107705

of, mischien nog beter:

Bekijk bijlage 107707

Waarom neem je geen contact met de Coene, zoals jezelf schrijft?
Omdat die bij de Coene draait op 1/3 van het tweede paneel en er dus altijd een stuk uitsteekt aan 2 kanten van de deuropening. In mijn situatie niet direct een optie. Ik wil alles openen aan 1 kant, maar enkel een halve deurbreedte die uitsteekt.

Schrijnwerker aanspreken die deuren maakt op maat?
Elke schrijnwerker moet zoiets kunnen maken op maat, maar dat gaat je geld kosten.
Dat is ook een optie, en dat die deur wel wat gaat kosten weet ik ook, maar ik heb er maar 1 nodig. Enig probleem is dat ik geen ervaring heb met schrijnwerkers in de ruime regio Brugge, weet dus ook niet wie prima werk levert. Ik veronderstel dat er net als in elke stiel cowboys tussen zitten, ;-)

rolpoort met een trekkoord zoals in fabrieken :)

Dit lijkt me iemand betrouwbaar, ziet er professioneel uit.

Ik heb geen idee of dit echt een goeie is hoor, want ik ben van de andere kant van het land :)

Häfele heeft ook dergelijk beslag (Slido D-Fold, dacht ik)

Heb het eens aan onze schrijnwerker gevraagd.
O dat is het systeem van paravant.
Poepsimpel met piano scharnieren.
Jamaar kan iedereen dat maken ?
Zeg niet zeveren he , dat is 2 de jaar houtbewerking.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan