• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

plaats over

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
26
Punten
28
beetje rare titel misschien, maar dat is de positieve benadering :)
we zijn bezig met onze nieuwbouw en ondertussen zijn we aan de fase van: de badkamer werd opgemeten en dan komen er wel eens punten naar boven waar voorheen nooit over werd nagedacht
We hebben destijds besloten met de architect om de diepte voor ons badkamermeubel op 60cm te zetten.
Later besliste ik met men vrouw om het badkamermeubel door een schrijnwerker rondom een dubbele lavabo te laten maken. De dubbele lavabo is desco-materiaal.
Nu blijkt dat wij een lavabo hebben gekozen van 50cm diep.
Als je op de tekening ziet in bijlage, dan zijn er eigenlijk 3 opties.
1e optie) de linkse tekening met de rode lijn: we laten het badkamermeubel 50cm diep maken, startend vanaf de linkermuur en dan komt het badkamermeubel niet tot aan het hoekje waar de dikke zwarte lijn ook tegen komt.
2e optie) de rechtse tekening met de groene lijn: we laten het badkamermeubel 10cm van de linkermuur beginnen, op de plaats van de groene lijn, door er een vals wandje te zetten. De stopcontacten die in de linkermuur zitten moeten ook naar voor worden gebracht, in de valse wand. Op die manier kom je wel mooi uit tot tegen het hoekje van de "zwarte lijn".
3e optie: de rechtse tekening met de groene lijn: we laten het badkamermeubel direct tegen de linkermuur beginnen door 10cm vlak plankje in materiaal van badkamerkasten/meubel erachter te plaatsen. Voordeel: je moet geen stopcontacten verzetten, je vult alsnog je 60cm diepte helemaal op, en je kan dan achter het lavabomeubel nog iets van tandenborstels etc zetten.
De kleur van de lavabo is wit en ons badkamermeubel ook een soort wit met eiktint

Je ziet onder de 2 lavabo's nog een ronde in stippellijn, dat is een opening naar verdiep eronder voor een linnenkoker.

Nu onze vraag: wat zouden jullie kiezen en waarom wel of niet.

alvast dank voor de zoveelste keer voor jullie antwoorden :) 🙌
1707164392514.png

badkamer.jpg

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
312
Punten
83
optie 2 zou mijn voorkeur hebben
optie 3 lijkt me knoeiwerk

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
636
Punten
93
Optie 4 : idem optie 3 maar niet met een plankje in hetzelfde vlak als de lavabo's : je zet er een verhoogd sokkeltje (20 cm hoog, 10 cm diep) waarop je de tandenborstels enz kwijt kunt.

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
951
Punten
113
ik bedacht net hetzelfde als gvo, ik zou ook een creatievere uitwerking door de schrijnwerker laten maken, eventueel in combinatie met de spiegel of spiegelkast.

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Waarderingsscore
189
Punten
43
Ik volg gvo, dat lijkt mij de mooiste en meest praktische oplossing.

Beetje volgens dit principe:
https://www.impermo.be/nl/vloer/ira...31343634343077&gad_source=1#/reference-146440

Zoals fido zegt, kan je hier ook op aansluiten met ev. een spiegel of spiegelkast. Dat laatste kan een goeie manier zijn mocht je zo'n extra bankje niet meteen zien zitten. Extra bergruimte, maar wel mooi in één vlak weggewerkt.

Aguynguerran

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 aug 2021
Waarderingsscore
463
Punten
63
Ik zou gewoon tegen de muur zetten. Die 10cm is toch geen probleem. 10cm meer ruimte.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.082
Punten
113
waarom moet het meubel 50cm diep zijn ? Lavabo op zich is al 50, dan heb je niets plaats ervoor of erachter ?
Kraan komt op de lavabo, of erachter , of uit de muur ?
Hoe ver komen de spiegels naar voor ? Zijn dat vlakke of spiegelkasten ?

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
26
Punten
28
handig om mee te geven, boven de lavabo is er 30cm opening en dan begint er een spiegelkast.
Eerst hadden we gedacht om daar nog een plankje tussen te voorzien om tandenborstels etc op kwijt te kunnen, maar dan moet de spiegelkast hoger komen. En mijn vrouw is eerder naar de kleine kant :)

het meubel moet 50cm of meer zijn (denk ik), moet de lavabo ondersteunen (denk ik).
Plus naast lavabo, boven die linnenkoker wordt dat die linnenkoker ook weggewerkt in een kast in zelfde materiaal als het meubel en even diep.

spiegelkast komt 20cm naar voor, vlakke spiegels

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
26
Punten
28
en de kraan komt op de lavabo
hopelijk geeft dit jullie een beter totaalbeeld om ideetjes te vormen

@doddel : waarom denk jij dat het een geknoei wordt?

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
312
Punten
83
en de kraan komt op de lavabo
hopelijk geeft dit jullie een beter totaalbeeld om ideetjes te vormen

@doddel : waarom denk jij dat het een geknoei wordt?
twee materialen in hetzelfde vlak die niet goed bij elkaar passen. Je krijgt ook een voeg die nooit proper zal zijn en zal opvallen

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
636
Punten
93
Ik had (verkeerdelijk?) begrepen dat je badkamermeubel al besteld was. Zoals ik het nu begrijp, is dat een nog te maken maatmeubel ? Dan laat je dat toch gewoon 60 cm diep maken in plaats van met een plankje te knutselen.

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
26
Punten
28
het is nog niet geplaatst, maar wel aangekocht. En de variant om eentje bij Desco te vinden van 60cm diep is maatwerk, prijs maal 4 van wat we nu hebben, dus geen optie.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.082
Punten
113
het is nog niet geplaatst, maar wel aangekocht. En de variant om eentje bij Desco te vinden van 60cm diep is maatwerk, prijs maal 4 van wat we nu hebben, dus geen optie.
gvo heeft het over het meubel.

misschein kan je link geven van de aangekochte lavabo, want eerlijk, ik zie het probleem niet om een meubel van 60cm diep te maken met een 50cm diepe lavabo.

• Leuk
Waarderingen: gvo

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Waarderingsscore
26
Punten
28
ah ok thx, ik had dat idee eigenlijk ook: meubel 60cm diep laten maken en daar dan de 50cm diepe lavabo in. En de laatste 10cm van het meubel een uitsparing van +/- 10cm om een tegeltje, net dezelfde muurtegel als tussen het meubel en de spiegelkast 30cm hoger

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan