• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Plaat materiaal overkapping.

Reaction score
0
Hallo,

Wij gaan een overkapping aan ons huis vast maken van zon 10x3 meter met hierin 2x een dakraam, glazen schuifdeuren.
Dit idee:

3x 200mm staanders eiken.
Hiervan ook 2x5 meter ligger als vooraanzicht en van binnen willen we het ook modern.
Verlaagd plafond erin en spotjes.
afgetimmerd met strakke platen/gips plaat/ multiplex plaat waar zon witte toplaag op zit etc. Liefst zonder naden maar het kan ook met..
Dacht eerst gewoon aan underlayment en wit schilderen maar dat is nooit zo strak als multiplex plaat met een toplaag of gipsplaat uiteraard.

Nu twijfelen we nog over het volgende:
* Eiken balken zichtbaar en daar tussen witte platen of die ligger balken van goedkoper hout vuren en aftimmeren zonder dat je de ligger balken ziet.
Dan zie je alleen nog de staanders en eiken liggers aan de buiten zijden maar niet de draag balken.

De echte vraag:

* Welk materiaal is het meest geschikt voor een wit plafond dat strak modern moet zijn?
Beetje dit idee alleen zie je dan bij ons veel meer plafond ivm 10 meter breed.

1. gipsplaat?
* Gips plaat hebben we toen een plafond mee gemaakt in de badkamer is ook een vochtige ruimte en gaat goed.
*Al denk ik dat je dat niet netjes afgewerkt krijgt als het tussen eiken balken moet alleen als we kiezen voor volledig vlak plafond. Want nomaal kit je de randen af en daar werkt denk ik zon eiken constructie teveel voor? Wel kun je naden afsmeren met gips en band ofwel strakste resultaat?
* Kan dat bij zon aanbouw waar het ook kan vriezen als het hard vriest. Komt glazen schuiwand in maar wordt niet gestookt.

2. Multiplex paint plaat? https://www.doe-het-zelfdump.nl/pro...eriaal/multiplex-paintfilm/paintplex-1e-keus/
*naden blijf je zien. Zelfs als het tussen de balken gaat want plaat is max 244cm en aanbouw = minimaal 185cm aan plaat.
* Wel het sterkste.. maar ook wat duurder.
Zeker bij tussen de balken optie denk ik beter af te werken.

3.
Betere opties?

Alle tips welkom.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief