• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

PID - Vorm en inhoud

Lid geworden
8 mrt 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Voor de bouw van onze nieuwe woning werkten we samen met een bureau dat zowel zorgde voor VC, EPB, Stabiliteit, ...
De EPB verslaggeving is goed en correct uitgewerkt en ingediend.
Onlangs ontvingen we nog het PID. Bij dit PID stel ik me toch vragen.

Ik leverde alle mogelijke info aan die ik had, digitaal en mooi gearchiveerd in mapjes aan: foto's van alles wat je kan bedenken, technische fiches, facturen, offertes, info voor het opstellen van een lastenboek, ook plannen van bijvoorbeeld leidingen, elektriciteit, alarm, riolering, alsook alle noodzakelijke keuringen, werfverslagen, verslagen van de VC, enzovoort enzoverder. Alle handleidingen van apparaten heb ik fysiek thuis bewaard.

Nu kregen we onlangs een mailtje dat het PID klaar was. In die mail stond een link naar een online platform (van een externe firma).
Na het openen van de link zie ik dat het gewoon een website betreft met een mappenstructuur met daarin enkele van mijn aangeleverde foto's en keuringen. Verder kan ik er weinig interessants in terugvinden. (Geen lastenboek of lijsten met apparaten of dergelijke)

Het komt er eigenlijk op neer dat hetgeen ik heb aangeleverd er beter uitziet, alsook meer informatie bevat, dan hetgeen ik heb ontvangen van de VC.

Mijn vraag is nu eigelijk of er bepaalde vormvereisten en een minimum aan inhoud zijn?
Ik had ergens de verwachting om op zijn minst een PDF bestandje te ontvangen met daaraan bijlagen.
Wat we hebben is alles behalve overzichtelijk en gebruiksvriendelijk, noch compleet.
Op de koop toe dien je nog jaarlijks een bedrag te betalen voor de toegang tot het platform.

Zoek ik het te ver, of is mijn ongenoegen hier terecht?

Als ik hier op het forum zoek mag ik precies al blij zijn dat ik iets heb ontvangen.

Ik heb ook alles zeer gedetailleerd aangeleverd... Ik kreeg het PID terug op usb stick met exact wat ik aangeleverd heb.
Weinig spectaculair denk ik dan... Volgens mij is een volgende eigenaar enorm tevreden als hij het PID zoals jij maakt op een usb stick krijgt.

Ik heb hun laatste factuur zelfs niet betaald tot ik iets in handen kreeg; totaal onvolledig, ze hebben achter niets gevraagd. Er moeten mijn inziens dringend regels komen waar ze aan moeten voldoen want voor mij is dit pure geldklopperij en een soort van postjes creëren...

Ik snap niet waarom je het postjes creëren noemt als het een verplichting is van de overheid. PID heeft ook regels voor minimum inhoud. Het lijkt mij dat je gewoon eens contact moet opnemen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan