• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

perdalan versus rockwool ed.

evy

Nieuw Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
6
Goeiedag,

Wij waren van plan om als isolatie rockwool van 60 dik te gebruiken, maar nu werd ons aangeraden om in plaats hiervan perdalan te gebruiken, eveneens van 60 dik. Zou zeer veel verschillen qua prijs en even goed zijn. Weet iemand of dit ook inderdaad zo is?

evy wrote:
Goeiedag,

Wij waren van plan om als isolatie rockwool van 60 dik te gebruiken, maar nu werd ons aangeraden om in plaats hiervan perdalan te gebruiken, eveneens van 60 dik. Zou zeer veel verschillen qua prijs en even goed zijn. Weet iemand of dit ook inderdaad zo is?

Perdalan ? Ik ken alleen maar Perdolan :?

Serieus nu, wie is die producent ? Website ? En nu ge toch uw isolatie in vraag stelt, denk er eens over na om dikker te isoleren. 6 cm is zeer weinig. Om koppijn van te krijgen :lol:

Thierry

Muur- dak- of vloerisolatie?

Wie heeft je dat aangeraden?

Waarschijnlijk bedoel je Heralan ...

Heralan is een Oostenrijks product en volledig gelijkwaardig met Rockwool, alleen hier minder gekend.

mvg

Geert

Sorry hoor mensen maar inderdaad, ik bedoelde heralan, product van heraklith naar het schijnt. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar ben ook maar een leek.

Hoe dik zou je dan aanraden te isoleren?

Waarom Heralan ? Zijn lamda waarde wijkt niet veel af van de rotswol en is eveneens een mineraal wol. Is het goedkoper ? Kan je het überhaupt kopen in België. Soit, voor wat betreft de dikte. Doe je 6 cm x 2 geschraagt geplaatst en je bent goed bezig. Wil je echt goed isoleren, en heb je de mogelijkheden : 15 cm in de spouw / 10 in de vloer en 25 in het dak.

Thierry

Ik heb net eens gekeken op de site en zie dat de densiteit 42kg/m³ is voor FPL040 wat ong. vergelijkbaar is met de rockwool 431 adapt. Wij plaatsen de laatste omdat onze aannemer de aankopen doet en zijn leverancier de rockwool heeft. Wij plaatsen volledige spouwvulling 10 cm.

Mijn schoonouders hebben hun dak opgevuld met de platen van Heralan en zijn tevreden.

frank

geert 1970 wrote:
Heralan is ongeveer 40% goedkoper dan Rockwool ...

mvg

Geert

Da's een heel goeie reden :roll:

Daar kom je wel wat laat mee af voor mij :shock:

geert 1970 wrote:

Heralan FPL-040 42kg/m³ spouwmuur isolatie 5cm dikte: € 4,02 excl btw. Volgens de online prijslijst van Albrinta.

Rockwool Rockfit 431 40kg/m³ spouwmuur isolatie 5cm dikte: € 2,64 excl btw. Prijs bij mijn leverancier aan huis geleverd.

Precies toch niet zoveel goedkoper... :!:

geert 1970 wrote:

geert 1970, nog goed dat we niet van hetzelfde bouwjaar zijn, 't zou nogal verwarrend zijn... :)

Nu, ik heb vorig jaar Heralan met Rockwool vergeleken, densiteit 70 kg/m³, en de Heralan was slechts 10% goedkoper. Maar voor de Rockwool had ik wel een paar leveranciers tegen elkaar uitgespeeld, terwijl ik voor de Heralan maar 1 leverancier kende.

Die Heralan FP spouwplaten zijn dan ongeveer te vergelijken met de Rockfit 434 versie. Als ze nu nog een alternatief hebben voor de Rockfit 434 Duo dan wil ik daar wel eens de prijs voor weten.

Ik betaal 4.98 excl voor 10 cm 431

De prijzen die wij gekregen hebben - voor 10cm isolatie - zijn de volgende:

- Rockfit 434 - 11,73 euro/m2 (excl. BTW)

- Heralan - 7,80/m2 (excl. BTW)

Voor ons toch een verschil van 844,95 euro voor een gelijkaardig product; vinden wij toch de moeite.

Kinka,

Hangt natuurlijk af van de densiteit van de Heralan. De rockfit 434 heeft een desiteit van 70kg/m² dacht ik. Bij Heralan heb je desiteit vanaf 42kg/m² en hoger... Den 42kg/m² komt overeen met de 431 adapt en moet je dus die prijs vergelijken.

Tiele,

Wij betalen 10,5€ excl. btw geplaatst voor de 431adapt 10cm.

frank

De prijs van de Heralan die ik vermeld heb, is voor een densiteit van 65 kg/m3.

Dan zit ge zeker wel goed en vergelijkbaar met 434.

Ik wou die densiteit gewoon even aanhalen om te zeggen dat men hetzelfde moet vergelijken hé.

Goeiemorgen,

Ik heb op internet gezocht achter leveranciers van deze heralan om eens een prijsvergelijk te kunnen doen maar vind alleen maar albintra en die is volgens de online prijslijst niet goedkoper dan de prijs van de rockwool. Kent er iemand toevallig nog een leverancier in de provincie antwerpen? Want we kunnen natuurlijk ook bestellen bij de leverancier die kinka bedoelt maar hoeveel zou die dan niet vragen voor transport tot in herenthout, want die zal in limburg zitten vermoed ik?

Er zijn meerdere groothandels die Heralan verkopen.

In Hoeselt levert bijvoorbeeld Knapen deze isolatie

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan