• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

pellets of kattenbakvulling

Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ververste daarstraks de kattenbak met die houtkorrels van in den Aveve



Die korrels lijken volgens mij toch wel héél sterk op de houtpellets die mijn ouders kopen voor hun kachel...



Zouden die onderling verwisselbaar zijn?
 

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
2.812
Waarderingsscore
0
Punten
36
Als die kattekorrels een stuk goedkoper zijn dan zou ik het eens proberen en het resultaat eens laten weten op het forum :D
 
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
integendeel

Mijn vader betaalde ca 250 € voor 875 kg pellets, das zo een 0,285 €/kg



terwijl de kattenbakkorrels 3,7 € voor 4 kg kosten, das 0,925 €/kg



eens zien of de kat daar wil in sch**ten..
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Koop u eens kattenkorrels per 875kg. :twisted:
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Ben daarnet gaan tanken, eigenlijk moet er RON98 in, maar die mazout was een pak goedkoper. :wink:
 
Lid geworden
22 jun 2006
Berichten
3.604
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het schijnt nogthans dat st**nt goed brand !

In mijn vorig leven hebben we tijdens trektocht nog vuurtjes gestookt met gedroogde koeivlaaien.

Ooit op één van zo en koeievlaaientrektochtavontuur eens een serieuze kemel geschoten, maar die vertel ik wel eens in een ander hoekje :D
 

Dey

Lid geworden
15 mei 2008
Berichten
199
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, ik gebruik de pellets voor in de kachel!

Ik koop zo af en toe eens een zakje van 15 kg.

Is wel niet voor katten maar voor konijntjes. Maar werkt heel goed, de geur is ook minder.



Ik vind zelfs die van het merk van de boerenbond beetje raar ruiken. heb nog een ander merk geprobeerd, ook speciaal voor konijnen/katten en dat was beter.



Maar de goedkoopste oplossing zijn de pellets! Net hetzelfde! Gebruik dit al meer dan een jaar, en zal het blijven gebruiken. In de zomer moeten ze het wel uit hun magazijn halen :lol: , ze verkopen die namelijk niet meer in de zomer, die pellets
 
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dey wrote:
Ja, ik gebruik de pellets voor in de kachel!

Ik koop zo af en toe eens een zakje van 15 kg.

Is wel niet voor katten maar voor konijntjes. Maar werkt heel goed, de geur is ook minder.



Ik vind zelfs die van het merk van de boerenbond beetje raar ruiken. heb nog een ander merk geprobeerd, ook speciaal voor konijnen/katten en dat was beter.



Maar de goedkoopste oplossing zijn de pellets! Net hetzelfde! Gebruik dit al meer dan een jaar, en zal het blijven gebruiken. In de zomer moeten ze het wel uit hun magazijn halen :lol: , ze verkopen die namelijk niet meer in de zomer, die pellets



omgekeerd moet je het doen... pellets kopen voor je katten/konijnenbak!



Als je dat prijsverschil uitrekent kan je volgens mij gerust een handeltje opzetten.. Je moet enkel zakken kopen en ze vullen...
 

Dey

Lid geworden
15 mei 2008
Berichten
199
Waarderingsscore
0
Punten
0
voesjdoen wrote:
Dey wrote:
Ja, ik gebruik de pellets voor in de kachel!

Ik koop zo af en toe eens een zakje van 15 kg.

Is wel niet voor katten maar voor konijntjes. Maar werkt heel goed, de geur is ook minder.



Ik vind zelfs die van het merk van de boerenbond beetje raar ruiken. heb nog een ander merk geprobeerd, ook speciaal voor konijnen/katten en dat was beter.



Maar de goedkoopste oplossing zijn de pellets! Net hetzelfde! Gebruik dit al meer dan een jaar, en zal het blijven gebruiken. In de zomer moeten ze het wel uit hun magazijn halen :lol: , ze verkopen die namelijk niet meer in de zomer, die pellets



omgekeerd moet je het doen... pellets kopen voor je katten/konijnenbak!



Als je dat prijsverschil uitrekent kan je volgens mij gerust een handeltje opzetten.. Je moet enkel zakken kopen en ze vullen...



Hoe bedoel je? :oops: :) Grote hoeveelheid kopen en dan zelf de zakken vullen en dan doorverkopen :) ?

Daar kan je alleszins wat mee verdienen! Wat ze vragen voor deze "speciale korrels (= pellets) voor in de kattenbak" is heel wat meer dan een zak pellets voor in de kachel.



Nu koop ik de pellets voor in de kachel maar gebruik ze in de konijnehokjes.
 
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
En nadien de gebruikte kattenbakpellets de kachel in :lol: , amaai de buren met hun systeem D :wink:
 

Dey

Lid geworden
15 mei 2008
Berichten
199
Waarderingsscore
0
Punten
0
madman wrote:
En nadien de gebruikte kattenbakpellets de kachel in :lol: , amaai de buren met hun systeem D :wink:

:lol: :lol: Recyclage!



Alleen zien ze er niet meer uit als pellets wanneer ze in contact komen met vocht
 
M

marnix van glassmetal

Guest
gemakkelijkste oplossing om van die stinkende poepippi hoopjes af te zijn is uw poezemien gewoon in de pelletkachel steken. :twisted: :twisted: :twisted:
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
marnix van glassmetal wrote:
gemakkelijkste oplossing om van die stinkende poepippi hoopjes af te zijn is uw poezemien gewoon in de pelletkachel steken. :twisted: :twisted: :twisted:



Vlees brandt niet (heb ooit nog verbrandingsovens opgestart voor medisch afval/amputaties) :wink:
 
Lid geworden
24 apr 2008
Berichten
743
Waarderingsscore
0
Punten
0
TonyWony wrote:
marnix van glassmetal wrote:
gemakkelijkste oplossing om van die stinkende poepippi hoopjes af te zijn is uw poezemien gewoon in de pelletkachel steken. :twisted: :twisted: :twisted:



Vlees brandt niet (heb ooit nog verbrandingsovens opgestart voor medisch afval/amputaties) :wink:



Met een goeie geut naft brandt alles 8)
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
nostra wrote:
TonyWony wrote:
marnix van glassmetal wrote:
gemakkelijkste oplossing om van die stinkende poepippi hoopjes af te zijn is uw poezemien gewoon in de pelletkachel steken. :twisted: :twisted: :twisted:



Vlees brandt niet (heb ooit nog verbrandingsovens opgestart voor medisch afval/amputaties) :wink:



Met een goeie geut naft brandt alles 8)

4-5 uur op 650° voordat een (diepgevrozen) voet weg is
 

JVH

Lid
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
942
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ja, dat is parate kennis uiteraard ... :?
 
M

marnix van glassmetal

Guest
nostra wrote:
TonyWony wrote:
marnix van glassmetal wrote:
gemakkelijkste oplossing om van die stinkende poepippi hoopjes af te zijn is uw poezemien gewoon in de pelletkachel steken. :twisted: :twisted: :twisted:



Vlees brandt niet (heb ooit nog verbrandingsovens opgestart voor medisch afval/amputaties) :wink:



Met een goeie geut naft brandt alles 8)





maar dan zegt de kat: wrrrrrroeeeeeeeeeeeeffffffffffff !!!!!!!!!!!!!!
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
aja en om een hond te doen miauwen moet je hem in de diepvries stoppen en dan met de kettingzaag miiiiiiiaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuwwwwwwww
 
M

marnix van glassmetal

Guest
hoow wrote:
aja en om een hond te doen miauwen moet je hem in de diepvries stoppen en dan met de kettingzaag miiiiiiiaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuwwwwwwww



en een varken mee ne stok in ze gat kan in het frans tellen:



whiettttttt whiettttt whiettttttttttt
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
marnix van glassmetal wrote:
hoow wrote:
aja en om een hond te doen miauwen moet je hem in de diepvries stoppen en dan met de kettingzaag miiiiiiiaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuwwwwwwww



en een varken mee ne stok in ze gat kan in het frans tellen:



whiettttttt whiettttt whiettttttttttt



Maar nee jong, die wil wiet roken om die pijn in zn gat te vergeten!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan