pelletketel

Lid geworden
22 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
iemand ervaring met pelletketel??Merk thermoflux?

gr

Lid geworden
2 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Michele_c;1915376 wrote:
iemand ervaring met pelletketel??Merk thermoflux?

gr

Beste Michelle,

Ik heb zelf nu 3 jaar een Thermoflux Pelling staan en heb er veel ervaring mee. Ben zelf heel tevreden.

Is niet zo raar want ik ben zelf de importeur van deze ketels:cool:. Ik heb ze leren kennen op de pelletkachelbeurs in Verona IT die elke 2 jaar gehouden wordt. Heb er een besteld en geplaatst en na een half jaar prima werking ben ik ze gaan importeren en verkopen. We verkopen ze voornamelijk aan installateurs en bedrijven. Onze dealers zijn onafhankelijke regionale installateurs en doorgaans hele goede en betrouwbare bedrijven.

Als je vragen hebt over deze ketels dan hoor ik het graag!

Bigjim

Nieuw Lid
Lid geworden
4 mei 2010
Waarderingsscore
8
Punten
8
Ik ben ook op zoek naar een Pelletketel en heb al heel wat research gedaan...

De thermoflux ziet er een robuuste ketel uit en behoort tot de goedkopere pelletketels. Bedenk echter wel dat er een groot onderscheid is tussen de goedkope ketels (zoals thermoflux) en de duurdere (viessman, buderus,...)

Bij de goedkopere ketels heb je altijd maandelijks (bij sommige ketels zelfs wekelijks!) onderhoud te doen! Naast de aslade ledigen moet ook de ketel en warmtewisselaar gereinigd worden. Al bij al waarschijnlijk maar een half uurtje werk maar bedenk dat je hier steeds de tijd en goesting voor zal moeten hebben, ook bij vriestemperaturen want de ketel moet toch al iets of wat afgekoeld zijn voordat je hieraan begint.

De duurdere ketels zijn zelfreinigend en beperken zich tot aslade ledigen en jaarlijks onderhoud.

Houd bij je keuze ook rekening of de ketel geisoleerd is (veel beter rendement) en de waterinhoud inhoud van de ketel (klein bij gebruik buffervat, groot bij directe aansluiting verwarmingscircuit)

Lid geworden
2 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het enige verschil in schoonmaken is dat bij de toestellen met automatische reiniging de warmtewisselaar gereinigd wordt. Thermoflux Deutschland heeft ook een serie van die toestellen. Het blijkt echter dat het reinigingssysteem kostbaar is en een extra bron van storingen (alhoewel thermoflux weinig storingen heeft) kan zijn. Bovendien moet de aslade van de zelfreinigers toch ook nog geleegd worden. Thermoflux verkoopt echter slechts 5% toestellen van die duurdere serie tegenover de klassieke lijn. Omdat deze zelfreinigers ook nog eens van een andere locatie moeten komen hebben we besloten om deze niet in België te verkopen.

De frequentie van het schoonmaken hangt af van de stookintensiteit en de kwaliteit van de pellets. Vooral bij pellets die een koek vormen dient vaker schoongemaakt te worden. Bij pellets die geen koek of slakken vormen hoeft een ketel slechts 1 keer per maand schoongemaakt te worden. Een kwartiertje werk en er komt dan ongeveer een emmer met as uit.

Gegeven het feit dat er in de zomer veel minder gestookt wordt moet een ketel in de praktijk ca 6-8 x schoongemaakt worden. (Zelf doe ik het nog minder:confused:).

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
5
Punten
0
robdekker;1943345 wrote:
Ik heb zelf nu 3 jaar een Thermoflux Pelling staan en heb er veel ervaring mee. Ben zelf heel tevreden.

Is niet zo raar want ik ben zelf de importeur van deze ketels:cool:.
Niet erg objectief dus :p

Bovenaan