• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Particulier met ervaring of werknemer zonnepanelenbedrijf gezocht.

Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
111
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft in het leggen van zonnepanelen om samen het volgende te doen:

- verificatie van bestelling (panelen, kabels, omvormer, frame): het grootste werk is hiervoor al gedaan en heb ook een connectie met een gekende groothandel om alles in te kopen;
- plat dakframes mee opstellen (plat vlak dus opstellen O-W-ligging);
- plaatsen panelen;
- aansluiten solarkabels (normaal zonder optimisers of micro-omvormers) wegens schaduwvrij;
- kabels doorheen wachtbuis richting kelder brengen richting omvormer;
- aansluiten van kabels op omvormer (aansluiting van omvormer naar zekeringkast moet niet uitgevoerd worden).

Betaling kan verlopen via het statuut van de deeleconomie en is dus belastingvrij! Ik ben bereid tot 25-30 euro netto per uur te betalen.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Waarom koop je materiaal als je zelf niet kan plaatsen?
succes
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
En als er dan iets aan zijn installatie is wie gaat hij dan inroepen voor de herstellingen. Dezelfde prutser. Dat gaat dan vonken en vuur geven. ⚡?
 

De grote boze wolf

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
10 jan 2017
Berichten
430
Waarderingsscore
102
Punten
43
Beste vrienden, laten we het vriendelijk houden.
De deeleconomie is iets waar we mee gaan moeten leren leven. Toch tenminste tot het eind van dit jaar, daarna is er nog niets geregeld.
Het is niet nodig om giftig uit de hoek te komen, en de TS zal zich ook wel bewust zijn van de risico’s die hij loopt. Dat is zijn keuze.
 
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
111
Waarderingsscore
2
Punten
18
Amai, dank voor al jullie positiviteit: zegt veel over jullie.
Ik kan het zelf plaatsen maar met twee is handiger om de evidente redenen.
Wat is bovendien mis met iemand in te schakelen die als werknemer hetzelfde werk doet als een zelfstandige of iemand die bv. als gepensioneerde ervaring heeft?

Goed, geïnteresseerden mogen mij steeds contacteren.
Moderator: dank voor de tussenkomst.
 
Laatst bewerkt:

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Belt dan naar een zelfstandige of naar een bedrijf die zonnepanelen installeert. Dan heeft u ook nog recht op de wettelijke garantie van de werken als er iets moet mislopen bij u elektrische installatie. En als er iets mis is kan een zelfstandige of bedrijf rap een technieker sturen om het probleem op te lossen of gaat u het dan zelf oplossen.
 
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
111
Waarderingsscore
2
Punten
18
Belt dan naar een zelfstandige of naar een bedrijf die zonnepanelen installeert. Dan heeft u ook nog recht op de wettelijke garantie van de werken als er iets moet mislopen bij u elektrische installatie. En als er iets mis is kan een zelfstandige of bedrijf rap een technieker sturen om het probleem op te lossen of gaat u het dan zelf oplossen.
Een zelfstandige is niet de enige die de juiste expertise kan hebben. Bovendien straf wanneer het komt van iemand die zelf staat voor het delen van kennis via https://sites.google.com/view/eendraadschema/homepage?authuser=0 en zegt zelf GEEN zelfstandige te zijn.
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Nog 1 ding u zegt in openingsbericht dat u connectie hebt met een gekende groothandel. Dus dan bent u zelfstandige of heeft u een BTW nummer anders kunt u daar geen aankopen doen.
Fout.
Bij een gekende groothandel zoals Cebeo of Rexel of nog andere kunt u geen aankopen doen als particulier. Dus heeft u een BTW nummer nodig.
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Nog 1 ding u zegt in openingsbericht dat u connectie hebt met een gekende groothandel. Dus dan bent u zelfstandige of heeft u een BTW nummer anders kunt u daar geen aankopen doen. Dus hoe gaat u dan al aan deeleconomie doen. Dit heet frauderen als u aankopen doet op een zaak waarbij u al u BTW kunt aftrekken en dan nog deeleconomie doen om geen belastingen op hulp te moeten betalen.
Er zijn groothandels zat waar je als particulier zonder btw nummer kunt inkopen zelfs met nog een redelijke korting ! Er wordt daarbij ook helemaal geen BTW ontlopen of afgetrokken ! Ik zou dus niet weten waarom we hierbij aan frauderen zouden moeten denken.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Heb je reeds offertes opgevraagd bij plaatsers die dezelfde materialen plaatsen als je kan aankopen ? Want het verschil moet al serieus zijn, zeker als de woning ouder is dan 10j.
Bij mij was het verschil ( aankoop via online website) te klein om er zelf aan te beginnen.
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
Amai, het gaat er hier in de eerste week van het vernieuwde forum al direct hevig aan toe.

Over de screenshot van CEBEO lees ik enkel "kan kopen" , om daar dan allerlei zaken aan te liggen koppelen van frauderen etc... zijn we niet aan het overdrijven ?

Ik snap ook niet waarom TS en Eéndraadschema hier eigenlijk in discussie liggen, de ene heeft iets nodig van advies en hulp onder een bepaald statuut en de andere biedt het openlijk al jaren aan op zijn website , wat is dan het probleem ?

Ik kan snappen dat TS wat hulp zoekt voor zijn installatie, maar als je tot 30€/u wilt gaan, mits 10€/u bij te leggen zal je vermoedelijk een ervaren elektricien vinden ? De grote meerkost zal het nu ook wel niet zijn zeker ?
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.326
Punten
113
Nog 1 ding u zegt in openingsbericht dat u connectie hebt met een gekende groothandel. Dus dan bent u zelfstandige of heeft u een BTW nummer anders kunt u daar geen aankopen doen.
Fout.
Bij een gekende groothandel zoals Cebeo of Rexel of nog andere kunt u geen aankopen doen als particulier. Dus heeft u een BTW nummer nodig.
Fout, wie er vroeger klant was en nu niet meer zelfstandig is, kan nog steeds aankopen (BTW inclusief) doen...
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Je kan misschien eens horen bij firma's die zelfbouwpakketten verkopen. Meestal geven die ook belachelijk lage prijzen en hebben ze een standaard handleidingkje wat je nodig hebt.
Een stielman ga je voor die prijs inderdaad niet vinden, maar vragen staat vrij natuurlijk.
 
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
111
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik heb al verschillende contacten inmiddels dus komt goed. Iedereen met een positieve reactie: dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan