Bouwinfo-tip:
Vragen over (ver)bouwen? Vraag hier je bouwgids aan

Parket of quick step

• Tags vloerbekleding vloeren
  • Lid geworden
    11 aug 2006
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    0
    We zouden voor boven (slaapkamers en overloop) parket of quick step willen leggen, maar geraken er niet uit. Welke van de twee zouden jullie kiezen en waarom?

zelf doen en goedkoper => Quick step

lange termijn investering => parket

persoonlijk vind ik parket ook mooier en heb ik er een minder plastik (letterlijk en figuurlijk) gevoel bij, maar heb zelf ook overal laminaat liggen.

In mijn definitief huis, wil ik echter wel de investering (zowel financieel als naar grote verbouwing) doen om parket te leggen. (met wat geluk is het enkel opschuren :wink: )

Het is aan u om te kiezen

Als je laminaat pakt, bespaar dan aub niet op de ondervloer!!!

of kurk (ook click systeem moglijk) misschien :D

Voelt warm aan. Vervelende tikkend geluid onbestaande.

Wel: kleur wordt lichter. Waar tapijt ligt en onder kasten en bedden is het daardoor donkerder van kleur en wanneer je dingen verhuist ... Maar dat stoort me niet, dat hoort erbij.

In mijn (ex)appartement had ik echte parket laten leggen. fantastisch gevoel om over te lopen, massief geheel, warm. Echter relatief veel onderhoud (2x per jaar behandelen met speciale olie), kan niet tegen naaldhakken (putjes) of een steentje tussen je schoen. Als je je parket dus niet goed behandeld vind ik het zonde van het geld.

Nu heb ik laminaat op mijn verdiep in mijn huis. Veel minder onderhoud, een spatje water is geen probleem, als je quickstep met de unifloor ondervloer legt benadert dit parket vrij goed (maar toch), je kan het veel eenvoudiger zelf leggen en ik heb de indruk dat het beter bestand is tegen beschadigingen. Langs de andere kant denk ik dan weer met heiwee terug aan mijn parket :-)

Uiteindelijk moet je een keuze maken, als je parket legt lig je vast voor vele jaren, met laminaat kan je bij wijze van spreken vanavond nog een andere vloer leggen. Moeilijk he? ;-)

Wij dachten eerst voor het bovenverdiep aan een mooie Quickstep met unisoud ondervloer.

Het verschil met fineerparket (type Parky) is echter zeer klein qua prijs, zodat we dit toch ernstig overwegen.

Het is verschrikkelijk moeilijk!

Ik ben aan het zien voor mijn leefruimte + keuken (72 m2)!

En ik wil daar ook of parket of laminaat of stenen vloer plaatsen.

Het is niet gemakkelijk..zeker naar prijs toe is er wel een duidelijk verschil.

Maar esthetisch vlak is iets anders natuurlijk..parket is inderdaad warmer..

maar bestaan er geen tussenoplossing?

De warmte van parket en het onderhoud van laminaat? :?

wij hebben nu op huurappartement prachtige parket. heel mooi en warm. maar zoals eerder gezegd: onderhoud en vooral snel beschadigingen. parket is redelijk kwetsbaar in vergelijking met quickstep.

wij voorzien in onze nieuwbouw boven quickstep, kan tegen een stootje en vraagt niet zoveel onderhoud. maar parket heeft inderdaad wat meer charme...

geen gemakkelijke keuze dus.

Karlos wrote:

In de keuken zou ik persoonlijk nooit parket leggen... Smossen tijdens het koken of eten, afwaswater op parket, lekkende vaatwas, etc... kunnen dat ferm om zeep helpen.

Bij ons wordt het samengestelde parket (1,5 à 2 cm) in de woonkamer en op termijn in de slaapkamers en nachthalletje een laminaatvloertje.

We hebben op de bovenverdieping Teak(parket) liggen. Eens per maand dient hij te worden hij onderhouden met een oliesopje. Voor de geur alleen al die er dan enkele dagen hangt, zou je het doen. Je voelt dat dit hout leeft en telkens opnieuw verandert hij licht van kleur, maw parket leeft. Laminaat hadden wij in ons vroeger appartement is een dode materie die altijd meer als plastiek dan als hout zal aanvoelen. Nog geen moment spijt gehad.

Karlos wrote:

plankenvloer, echt hout, soms goedkoper dan duur laminaat

Niet twijfelen. Zeker voor parket gaan en liefst nog massief, en niet van die parket met enkel maar een paar mm toplaag.

Zoals reeds eerder gezegd, is mooier, degelijker, geen vervelend geluid als je erover loopt, authentieker en geeft een meerwaarde aan je huis.

Parket is tenminste een natuurproduct, terwijl laminaat plastiek is.

No offence naar de laminaat-liefhebbers, maar persoonlijk vind ik dat maar brol. Zoiets zou ik zeker niet beneden of boven leggen. Eventueel wel op zolder...

Wij hebben ook getwijfeld tussen parket of laminaat. Uiteindelijk wordt het toch laminaat. Beter binnen ons budget en omdat de 'toekomstige' kinderen dan met autootjes en bureaustoeltjes over de grond kunnen rijden. En dit zonder krassen of de vloer.

Wij hebben een hoogte van 14 mm ter onze beschikking.

Welk parket kunnen wij daarvoor leggen? :roll:

Angelo

biekebouw wrote:
    Wij hebben ook getwijfeld tussen parket of laminaat. Uiteindelijk wordt het toch laminaat. Beter binnen ons budget en omdat de 'toekomstige' kinderen dan met autootjes en bureaustoeltjes over de grond kunnen rijden. En dit zonder krassen of de vloer.

goedkoop parket en geen krassen van bureaustoelwieletjes ????

eerst zien en dan geloven

quickstep !

Wij nemen laminaat, eerst getwijfeld met bamboe maar vonden dit uiteindelijk zijn geld niet waard.

Parket heeft inderdaad dat warme gevoel en straalt wel iets extra uit maar voor op een kamer vind ik dit persoonlijk vrij dom...

Wanneer kom je in de kamer ? Juist , om te gaan slapen .

Voor living/gang uiteraard parket maar boven zie ik er het nut niet van in.

Ik heb vandaag een winkel bezocht waar ze laminaat hadden liggen op verschillende soorten isolatie. Wanneer je de duurste neemt wordt er echt al veel geluid gedempt en valt dit zeer goed mee.

Laminaat in kinderkamers is ook super (of vinyl), ze kunnen er spelen alles op grond smijten , ...

Als ze hun apenjaren uit zijn rap laminaat eruit klikken en een ander vloertje derin. Kost nix en je moet u geen zorgen maken om dure parket. (ze moeten maar is beginnen verven of cola smossen op uwe parket :))

Terug
Bovenaan