• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Papa mijn telefoon is kapot, bel met een nieuw nummer

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
8.103
Punten
113
Zo begon het, een onbekend nummer.

Zoon of dochter zijn telefoon kapot en hij belt me dus op met een nieuw nummer.
-Ja Marc .. dat kan gebeuren , lomp van je . En wat nu ?
-Kun je me even helpen, moet dringend een betaling doen en geraak niet op mijn account.
... er noemt hier geen enkele zoon marc, zelfs niet in de familiekring --
- dan moet je ff de wagen in en naar de bank gaan
- Papa doe niet zo vervelend
- bel naar je moeder die kan dat direct, moet zo weg naar CCU
... geen reactie alleen de vraag om mijn pas voor en achterkant en de code door te geven ...
- Moet weg naar computer crime unit ! zeg wat je moet hebben en draai niet rond de pot
... geen reactie op de melding dat ik naar ccu moet alleen ...
- papa moet 1500€ betalen voor mijn telefoonabbo
- maar die is toch kapot ?
- ja maar heb dat laten liggen
- voila gebeurt
- hoe ?
- Ja , heb 1500€ overgeschreven naar je rekening
- papa ik kan daar niet aan , mijn telefoon is kapot !!
- ja maar a simkaart toch niet want anders zou je mijnnummer niet hebben.
- kan niet op mijn rekening, ik kan alleen sms sturen.
- ha dit is een sms en geen whats app
... geen reactie...
- papa wil je aub mij helpen, stuur je pas en code dan doe ik de betaling.
- maar je rekening is toch geblokkeerd?
- ja maar dan kan ik met jou rekening betalen
- markske het staat al op je rekening , ga naar de bank of bel naar ccu 02 743 74 19
- zal ik straks doen, maar kun je alles doorsturen ?
- hedde al naar je moeder gebeld?
- Nee straks
- kom anders naar hier, dan doen we het direct.
- papa kan niet weg
- ge weet toch nog wel waar dat we wonen?
- papa tuurlijk
- anders geef ik je wel het adres : notelaarstraat 211 brussel. Kan je altijd terecht hoor. = adres CCU
- Vertrouw je me niet ?
- marc als je nog niet weet dat ik met a aan t rammelen zen ,dan is het maar triestig gesteld met a oplichterspraktijken

Toen werd hem boos

altijd melding van zo'n praktijken doen bij de flikken.
En nummer doorgeven.

ik kan natuurlijk dien tip zen gsm nummer hier opzetten en met een pakweg 10.000 leden ( ???) als iedereen dan naar hem een whatsappeke stuurt met de boodschap :
Zoon hier papa, heb een ander nummer want ik ben blut, kun je wat geld vrijmaken dat ik je gegeven heb gedurende al die jaren ...

Of zoiets .
en we houden hem zo n 10 minuten aan de klap
dan gaat die horendol worden.

Men eerste berichtje heb ik al gestuurd
Dank zij gsmtracking van dit nummer door middel van drie zendmasten , kun je nu beter achterom kijken.
Zen antwoord
vlaamse lul
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
heb geantwoord : beter dan een lulleke dat niet weet hoe gsm werkt

ik kan natuurlijk dien tip zen gsm nummer hier opzetten en met een pakweg 10.000 leden ( ???) als iedereen dan naar hem een whatsappeke stuurt met de boodschap :
Zoon hier papa, heb een ander nummer want ik ben blut, kun je wat geld vrijmaken dat ik je gegeven heb gedurende al die jaren ...

Of zoiets .

Dank zij gsmtracking van dit nummer door middel van drie zendmasten , kun je nu beter achterom kijken.
Zen antwoord
vlaamse lul
geef me dienen gsm nr aub
die gaat de avond van zijn leven hebben:devilish::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

de laatsten was van microsoft en der zat een virus op mijn pc.......na 15' vroeg ik hem of het normaal was dat als ik mijn pc opstartte er "apple" verscheen......

t zal rap gedaan zijn
Of zoiets .

Zen antwoord
vlaamse lul
zelfs kempische lul ?

toch altijd plezant die gasten ne kloot aftrekken

hier laatst mens aan de deur van en#c#
voor nieuwe klanten super aanbod en veen 5en en 6en

rustig mr zijn uitleg laten doen
...

daarna gevraagd of hij ook zo n aanbod voor bestaande klanten had
weinig antwoord gekregen

Gevonden met dank aan HLN

Zo kom je erachter wie je belt met een onbekend nummer​

Iedereen krijgt af en toe wel eens telefoon of een bericht van een onbekend nummer, en ook al weigeren veel mensen dan op te nemen, willen we natuurlijk wel weten wie je wou bereiken. We ontdekten nu dat je in heel wat gevallen de identiteit van onbekende nummers makkelijk zelf kunt achterhalen.

Door: Timon Van Mechelen 14-08-15, 14:27 Laatste update: 17-04-17, 19:19

De enige vereiste is dat jij en de onbekende persoon beiden whatsapp op jullie smartphone hebben staan. Met grote bedrijven lukt het dus helaas niet (we kijken naar jullie, anoniem stalkende telecombedrijven).

Het werkt als volgt: je voegt het onbekende nummer toe aan je Whatsapp contactenlijst. Onder pakweg de naam 'stalker' of 'smeerlap', dit is toch alleen voor jezelf zichtbaar. Kies daarna voor 'Nieuwe chat', kies het onbekende contact en tik een paar letters in maar verstuur die uiteraard niet. Vanaf dan kun je de profielfoto en Whatsapp-naam van de persoon in kwestie zien. Een rondje Facebook later, en je weet exact wie je probeerde te bereiken.

Geprobeerd maar ergens iets verkeerd gedaan
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Lijkt me straf als dat zou werken. Onbekend nummer = geen nummer. Whatsapp, en quasi elke IM dienst, werkt op basis van deze nummers. Je kan geen informatie uit het niets halen. Werkt volgens mij mogelijks alleen als ze u via WhatsApp zelf dan hebben proberen bellen.
Alleen u operator kan dat nummer terug vinden als de telefoon kwam via hun netwerk (maar zal dat niet opzoeken op jouw vraag, enkel op die van bevoegde instanties).

En wat is de kans dat deze mensen dit doen vanaf hun eigen telefoon? Zou toch een nieuw level van idioot zijn... Ik denk eerder aan:
Gestolen sim, gestolen telefoon, gehackte telefoon, en meest aannemelijk: gehackte computer (vanaf daar kan je ook IM's sturen),...

Ze in den draai houden is het beste wat je kan doen in feite, hun tijd verspillen ?

Een onbekend nummer is een nummer dat je niet kent, dat is niet hetzelfde als een geheim of verborgen nummer, want dan heb je inderdaad niets om mee te werken.

Of zoiets .

Zen antwoord
vlaamse lul
geef me dienen gsm nr aub
die gaat de avond van zijn leven hebben:devilish::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

de laatsten was van microsoft en der zat een virus op mijn pc.......na 15' vroeg ik hem of het normaal was dat als ik mijn pc opstartte er "apple" verscheen......
Toeme hé
Heb dienen pipo dit gestuurd :

papa mijn gsm is tuk en ik stuur je dit via mijn vriend. Kan je me dringend helpen?

** heeft het dus gelezen en ontvangen

Papa??
** gelezen en ontvangen

Please?..
** ...............

Maar hij antwoord niet..........toeme
Kblijf proberen.....neh

NIEUW ZOON

Zenne gsm is kapot ( ja dag jan)
Denk dat ik hem Horst ga noemen
Voor degene die lulkoek willen verkopen
dit is zijn nummer
0465503932
:mad:

NIEUW ZOON

Zenne gsm is kapot ( ja dag jan)
Denk dat ik hem Horst ga noemen
Voor degene die lulkoek willen verkopen
dit is zijn nummer
0465503932
:mad:
Whatsapp?

Goe bezig :ROFLMAO:
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Screenshot_20230605_183444_WhatsApp.jpg

Screenshot_20230605_183452_WhatsApp.jpg

En toen werd het stil..........
Kga morgen om 6.00H vragen dat hij niet vergeet naar de provider te gaan......

Zeg dat je om te helpen al aangifte hebt gedaan van diefstal bij de politie en dat je zijn voorlopig nummer hebt doorgegeven. Ze gaan hem nog contacteren op dat nummer om de aangifte verder aan te vullen en te finaliseren.

Dan moet morgen iemand anders bellen en die rol op zich nemen... :D

Zeg dat je om te helpen al aangifte hebt gedaan van diefstal bij de politie en dat je zijn voorlopig nummer hebt doorgegeven. Ze gaan hem nog contacteren op dat nummer om de aangifte verder aan te vullen en te finaliseren.

ok deal doe ik morgenvroeg om 6.00H
de dag erna vragen of hij al meer nieuws weet.....om 6.00H he....

Om zonder nummerherkenning te bellen (zoals ook de politie) toets je voor het nummer #31# en dan het nummer en dan op bellen drukken.
Dus #31#0465503932 bellen.
Dan is er tijdelijk geen nummerherkenning. Werkt ook op vaste lijn.
Je kan nummers zelfs zo opslaan in je gsm als je bepaalde mensen nooit je nummer wil sturen.
Of je zet het gewoon helemaal af op je gsm.

Om zonder nummerherkenning te bellen (zoals ook de politie) toets je voor het nummer #31# en dan het nummer en dan op bellen drukken.
Dus #31#0465503932 bellen.
Dan is er tijdelijk geen nummerherkenning. Werkt ook op vaste lijn.
Je kan nummers zelfs zo opslaan in je gsm als je bepaalde mensen nooit je nummer wil sturen.
Of je zet het gewoon helemaal af op je gsm.
Ok om 6.00h morgen.
Die gaat van nr veranderen......grijns

hij is er nog mee aan 't bellen volgens mij... 't Is nen toffe pee :p

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan