Overstock Garden vs Buitenhof

Lid geworden
30 mrt 2017
Waarderingsscore
1
Punten
18
We zijn momenteel op zoek naar een mooie set tuinmeubelen en hebben de showroom van Overstock Garden en Buitenhof Tuinmeubelen bezocht en ik moet zeggen het ziet er allemaal heel leuk uit maar de kwaliteit laat volgens mij te wensen over en het lijkt net alsof ze van dezelfde fabriek uit China komen met een ander merk plaatje aan vastgemaakt. Om het nog niet eens over de prijs te hebben (makkelijk 4000-5000€ voor een loungesetje)

Voor die prijs wil ik zeker weten dat dit kwaliteit is, heeft er iemand ervaring met een van deze twee? Of misschien nog een andere aanrader?

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
287
Punten
83
Veel en veel te duur geprijsd om ze daarna tgen "70%" korting te kunnen verkopen waarna je vervolgens nog te veel betaald.

Lid geworden
20 mrt 2010
Waarderingsscore
4
Punten
0
Wij hebben het hier gevonden ...

Bijlagen

• 60ffa92d-aa89-4922-96e3-dcd3336344b0.png
    60ffa92d-aa89-4922-96e3-dcd3336344b0.png
    281,7 KB · Weergaven: 3

Donat

Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Waarderingsscore
17
Punten
18
Die zaken ook gedaan en inderdaad teleurgesteld door de kwaliteit.

Uiteindelijk bij Disco GV gekocht in haacht. Kijk eens op hun site.

In de bekleding van de kussens etc is er ook nog veel kwaliteitsverschil, hebben een set genomen met sunbrella en tot nu toe erg tevreden van.

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Waarderingsscore
11
Punten
38
Een tijd geleden eens bij overstock binnen gelopen, en het aanbod is zeer groot.   Ik denk dat daar zowel kwaliteitsvolle zaken als minder kwaliteitsvolle producten te vinden zijn.   (Loungesets varieren van < 1000 euro tot 8.000 euro; er zal toch wel ergens een verschil in kwaliteit zitten ? )  Je hebt er ook loungesets met sunbrella kussens.

8 jaar geleden bij overstock een tuintafel (alu onderstel met werkblad in teak) gekocht, en daar nog steeds tevreden van.  (Ik behandel het werkblad wel ieder jaar met teak reiniger & sealer).   De stoelen die we er bij gekocht hebben zijn wel te licht; als het stormt denk je er beter aan om ze te stapelen en beschut te zetten.

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Waarderingsscore
11
Punten
38
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar andere zaken/winkels die men kan aanraden voor tuinmeubelen.   Wij zijn zelf op zoek naar een loungeset en ik heb nog nergens 100% mijn gedacht gevonden.   (Behalve dan een bepaalde set bij overstock, maar die viel nogal duur uit).

Ik sluit me dus aan bij de topicstarter: alternatieven zijn welkom :)

danote

Nieuw Lid
Lid geworden
11 apr 2017
Waarderingsscore
4
Punten
8
Tevreden van buitenhof. 

Reeds  ca 6 jaar een set. 

Kussens liggen bijna 80% van het jaar buiten. 

Geen sunbrella stof maar eerder zowat geweven mesh. 

Bij echt warm weer voelt dit wel wat plakkerig aan. 

Lid geworden
30 mrt 2017
Waarderingsscore
1
Punten
18
Loungeset van Buitenhof met een prijs van 3400€ had de volgende las naad (zie foto)

Als ik zoiets in de showroom zie dan maak ik rechtsomkeer, dit is pure afzetterij dan 

Ben gaan kijken bij Carmetum, daar hadden ze bv het merk Tribu en dat is al meer mijn stijl maar dat prijskaartje is te hoog voor me.

Is er eigenlijk ook een middenklasse of enkel de keuze tussen Chinese brol en Belgisch design?

Bijlagen

• 6b415954-a4b9-429b-ad2f-d4ad84196513.jpeg
    6b415954-a4b9-429b-ad2f-d4ad84196513.jpeg
    207,8 KB · Weergaven: 41

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
287
Punten
83
Als je die 'brol' van Overstock en consoorten wil kopen kan je beter naar Van Craenebroeck rijden. Die kwaliteit is hetzelfde of beter tegen een redelijke prijs.

Overtock is onderdeel van Legio, die hebben ook X2O in handen die net hetzelfde principe hanteert ... altijd mega kortingen het hele jaar door. Als mensen maar het idee krijgen dat ze een koopje doen :)

Beter een degelijk merk aankopen als 4 Seasons outdoor, dat betaald zichzelf terug.

Lid geworden
22 okt 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij zijn jammer genoeg in de val getrapt van Buitenhof. Door de aantrekkelijke prijzen en op het eerste gezicht goede kwaliteit hebben we een loungeset aangekocht met parasol en parasolvoet. Na het tweede gebruik valt er een wiel van de parasolvoet. Na contact met de klantendienst werd beloofd de voet om te ruilen. Na meer dan 3 maanden en verschillende herinneringen en telkens weer de belofte dat we zouden opgebeld worden, nog steeds geen afspraak. Gevolg: een volledige zomer geen parasol en de garantie bijna halfweg. Buitenhof is iets goedkoper dan de concurrentie, maar de kwaliteit ligt veel lager. Na contacten met de klantendienst ook niet bereid ook maar enige toegeving te doen zoals de garantie verlengen. Maar na het eisen van de tegemoetkoming plots wel een afspraak. Lage kwaliteit en geen goede dienst na verkoop. Onze eerste en laatste aankoop bij Buitenhof Tuinmeubelen. Nu ga ik nog een constructiefout melden bij onze loungetafel (schroefgaten komen niet overeen, en de Buitenhof monteurs zijn dit 'vergeten' te melden). Ben benieuwd hoe lang het dit keer zal duren.

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
462
Punten
83
Bon, nu dit topic terug naar boven komt: tuinset besteld bij Overstock voor levering in ons buitenverblijf in de ardennen, gedurende een week dat we daar zijn. De dag voor de levering telefoon van de transporteur: "meneer, de tafel is beschadigd, dus dan heeft het wellicht weinig zin dat we de boel komen leveren, wij doen het nodige". De dag later terug telefoon: "ja meneer, ze hebben van overstock weer geleverd maar de tafel is terug beschadigd, neemt u het op met de klantendienst van overtock?" - uiteindelijk heb ik de bestelling dan geannuleerd, antwoord van de klantendienst liet telkens ongeveer 2 weken op zich wachten en terugbetaling toch een maand of 3.
Hetzelfde als bij al die ketens: goedgebekte verkopers genoeg, installatie en afhandeling een dikke nul.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.003
Punten
113
Voor het begin van de voorbije zomer, nu ja, zomer, een goedkope buitentafel willen kopen voor een paar jaar. Eens online gesnuffeld. Reviews van overstock gelezen op google, toch nog eens langsgegaan en uiteindelijk bij den hubo een tafel gekocht. Dankzij die google reviews waar Stefaans ervaring schering en inslag is .

Kwakkel

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 okt 2011
Waarderingsscore
205
Punten
43
Hier bij Overstock zowel stoelen voor binnen, als een tuintafel, tuinstoelen, parasol en voet gekocht.
Tuinspullen: geen probleem, dus tevreden van!
Stoelen voor binnen: al verschillende keren nieuwe poten voor moeten gaan halen. Telkens weer een of andere productiefout. MAAR, wel elke keer correct omgeruild, zonder problemen. Zitgedeelte zit goed, poten zijn we uiteraard niet te spreken over, maar aftersale is wat ons betreft dan weer wel in orde!

wawadadakawa

Actief Lid
Lid geworden
15 jul 2011
Waarderingsscore
30
Punten
28
Buitentafel (aluminium frame + glazen tafelblad) * 2 en stoelen*14 bij overstock.

Prijskwaliteit tevreden over, stoelen wat licht voor buiten (waaien soms weg) maar dat wisten we. Nu alles ongeveer 2 jaar oud en ziet er nog prima uit.

Voorlopig tevreden

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
1.218
Punten
113
Stoelen van Overstock, zijn we tevreden van!
Kennis had een setje van Buitenhof: Hoog tafeltje met 4 stoelen in aluminium. Na 1 jaar een stoel gescheurd op een lasnaad. Dat is zonder problemen vervangen door een nieuw exemplaar, al heeft het een tijdje geduurd.

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
287
Punten
83
Overstock is gewoon te duur voor wat je krijgt .. je betaald een premium prijs voor B-kwaliteit.

Bovenaan