Overpompen regenwater

Lid geworden
7 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

De huidige regenput die we hebben is verschrikkelijk klein en bij het beregenen van onze nieuwe gras dus zeer snel op.

Mijn ouders wonen twee huizen verder en hebben grotere regenputten, ik zou eventueel dit water willen overpompen in onze regenput of rechtstreeks met dit water beregenen.

De dompelpomp die zij hebben, heeft een aansluiting op een vrij zware en dikke darm en is ook iets te kort om tot bij ons te geraken.

Ik zag gisteren een koppelstuk van gardena, waardoor we die darm op een gewone tuinslang zouden kunnen aansluiten.

Kan dit geen kwaad voor de pomp dat de diameter vd darm plots na 20-25m gehalveerd wordt?

Mvg

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.551
Punten
113
Op een dompelpomp kan dit geen kwaad.

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als de niveau's wat kloppen, dan heb je zelfs geen pomp nodig en kan je zelfs zorgen dat er permanent water van de ene put naar de andere gaat...

Gewoon heveltje met een tuinslang maken... Ik heb zelf 2 putten van 10.000 naast elkaar zitten. Alle water komt toe in put A en ik pomp water uit put B. Tussen A en B ligt gewoon een tuinslang tot op de bodem.

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
38
naish wrote:
Als de niveau's wat kloppen, dan heb je zelfs geen pomp nodig en kan je zelfs zorgen dat er permanent water van de ene put naar de andere gaat...

Gewoon heveltje met een tuinslang maken... Ik heb zelf 2 putten van 10.000 naast elkaar zitten. Alle water komt toe in put A en ik pomp water uit put B. Tussen A en B ligt gewoon een tuinslang tot op de bodem.

Maar een tuinslang over het voetpad laten lopen of door/over de tuinen van 2 buren gaat volgens mij ook niet mogen.

Toch niet als permanente oplossing.

Gewoon eventjes je put bijvullen mag natuurlijk wel.

Ineens van een dikke slang naar een dunne slang gaat weinig geven => kan natuurlijk wel zijn dat het water ineens pak harder uit die dunne slang gaat komen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan