• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Oude mazout tank

DirkDW

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
608
Waarderingsscore
238
Punten
43
Hallo,

Naast ons huis ligt een oude mazout tank. Deze is enkele jaren geleden gereinigd en opgevuld met zand.
Nu ligt er wel nog altijd een betonnen frame met een ijzer deksel op in het gras. Als je het opent zit het uiteraard tot boven vol met zand.
Mag ik het:
- Deksel verwijderen
- De beton wegkappen
- Wat zand weggraven
- Dit opvullen met aarde en er gras opzetten. :)
Mvg,
Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DirkDW

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
608
Waarderingsscore
238
Punten
43
Heb er nog een laag afgehaald, maar ik denk dat ik dit weekend maar de breekhamer zal gebruiken :)

@marc.vv Hoe ziet het er uit als je op de tank komt? Is die dan opengeslepen en vol zand of hoe moet ik met hetvoorstellen ?
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.066
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Hmm, ik denk dat dat ergens rond 1998 moet geweest zijn.
Wat lang geleden om me nog voor te stellen hoe dat er exact uitzag.
En toen was mijn fotografie nog analoog, dus daar zou ik een tijdje moeten op zoeken.

Maar die metalen tank had een rond metalen deksel met daarop een buis gelast naar boven om te kunnen vullen.
Dat deksel was weggenomen om de tank te kunnen reinigen en is er niet meer terug opgezet.

Daarboven was een put gemetst tot aan het grondniveau.
Die bakstenen put heb ik dus volledig weggebroken tot aan de bovenkant van de metalen tank.
Nadien gewoon met aarde aangevuld.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan