Oude kelder dicht gooien??

• Tags fundering kelder riolering vocht vochtprobleem
  • Lid geworden
    22 sep 2012
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    0
    Wij hebben een huis gekocht van 1950 er zit een kelder in van 8 op 4 meter, deze kelder is niet droog er staat soms 30 cm water in. De hoogte van de kelder is 1.50 dus je kan er niet recht in staan. Er is iemand van kelderdichting komen kijken en het zou ons 10.000 euro kosten om hem droog te laten maken. We zijn niet van plan om de kelder te gebruiken en dus is mijn vraag of het niet mogelijk is om deze kelder gewoon dicht te metselen, ik zou de vloer naar beneden kunnen storten en opvullen met zand en er een drainering rond plaatsen. Is dit mogelijk? Heeft er iemand een andere oplossing?

Als je er bij kan op te draineren zal de kelder vanzelf droog worden.

Maar meestal is het probleem dat je het water niet af kan voeren.

Wat bedoel je trouwens met "ik zou de vloer naar beneden kunnen storten"

De goedkoopste oplossing is het kelderluik toemaken en verder niets.

Wel het zit zo de vloer boven deze kelder moet vervangen worden er zitten veel barsten in en nu zou ik die dus willen kapot pikeren en al de afval gewoon in de kelder storten. Daarna opvullen met zand en dan beton erop.

Persoonlijk denk ik dat het slopen van verdiepingsvloeren en het volgooien van kelders (duizenden kilo's extra belasting van fundering) niet iets is om op een forum te bespreken.

Een architect of bouwkundig ingenieur is daar beter voor opgeleid

... bovendien geef je zo misschien het water een nieuwe weg om te stijgen tot aan uw (nieuwe) vloer, zodat je misschien nog meer problemen gaat krijgen. Gewoon wat zand erover = probleem wegmoffelen, beter is een echte oplossing (of eentje die zeker gaat werken) te zoeken!

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan