• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

oude eiken deuren in modern interieur

Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik besef dat het waarschijnlijk vooral persoonlijke smaak is maar wou eens polsen naar de meningen.

Wij renoveren een huis van 1950. We kunnen enkele oude eiken binnendeuren en omlijstingen recuperen.

Ons eerste idee was die blank te laten zetten en de natuurlijke houtskleur te behouden. Maar nu twijfel ik over de kleur. Gewoon naturel laten of wit verven. Ik heb een beetje schrik dat die eiken deuren gaan afsteken tegen het voornamelijk witte van de muren en de witte plinten en dat het wat oubollig gaat overkomen. We willen graag het huis naar de moderne tijd brengen en zijn hier ook wel in geslaagd (zegt ze bescheiden :)) maar ik vrees dat oude deuren hout laten het iets te klassiek gaat maken. En de deuren zijn zo’n klassiek model met vanboven een raampje met van dat gebroebeld glas. We zouden dat wel vervangen door melkglas.

Ik vind ook nergens een foto waar een klassieke eigen deur anno ’50 mooi in een modern interieur staat maar ik mis misschien iets.

Kan iemand helpen de knoop door te hakken?
 

Mongo

Lid
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
506
Waarderingsscore
0
Punten
16
Stella1;1915873 wrote:
Ik besef dat het waarschijnlijk vooral persoonlijke smaak is maar wou eens polsen naar de meningen.

Wij renoveren een huis van 1950. We kunnen enkele oude eiken binnendeuren en omlijstingen recuperen.

Ons eerste idee was die blank te laten zetten en de natuurlijke houtskleur te behouden. Maar nu twijfel ik over de kleur. Gewoon naturel laten of wit verven. Ik heb een beetje schrik dat die eiken deuren gaan afsteken tegen het voornamelijk witte van de muren en de witte plinten en dat het wat oubollig gaat overkomen. We willen graag het huis naar de moderne tijd brengen en zijn hier ook wel in geslaagd (zegt ze bescheiden :)) maar ik vrees dat oude deuren hout laten het iets te klassiek gaat maken. En de deuren zijn zo’n klassiek model met vanboven een raampje met van dat gebroebeld glas. We zouden dat wel vervangen door melkglas.

Ik vind ook nergens een foto waar een klassieke eigen deur anno ’50 mooi in een modern interieur staat maar ik mis misschien iets.

Kan iemand helpen de knoop door te hakken?



Ik ben ook van plan om mijn meranti deuren te hergebruiken na de verbouwing. Eerst de lak eraf en dan met een kleurloze lak of olie afwerken. Heb je tips om die chambranten en kasten te verwijderen zonder ze te beschadigen?
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
@vozzie: Ik vind hout ook heel mooi vandaar dat de eerste gedachte was de deuren naturel te laten maar de deur in die link is al een strakke deur om mee te beginnen.

Dit zijn de onze:

http://i797.photobucket.com/albums/yy251/Stella78_2010/DSC_3740.jpg

http://i797.photobucket.com/albums/yy251/Stella78_2010/Huis/DSC_3744.jpg





@Mongo: Man en vader hebben dat verwijderd, ik veronderstel gewoon heel voorzichtig en dat is gelukt. We hebben zo alle deuren en omlijstingen kunnen behouden van boven en beneden.

We willen die heel graag herbruiken omdat we toch enkele authentieke elementen van het huis willen bewaren maar het moet natuurlijk wel mooi en liefst ook nog hededaags zijn.
 

vozzie

Lid
Lid geworden
19 sep 2011
Berichten
851
Waarderingsscore
0
Punten
16
Stella1;1915914 wrote:
@vozzie: Ik vind hout ook heel mooi vandaar dat de eerste gedachte was de deuren naturel te laten maar de deur in die link is al een strakke deur om mee te beginnen.

Dit zijn de onze:

http://i797.photobucket.com/albums/yy251/Stella78_2010/DSC_3740.jpg

http://i797.photobucket.com/albums/yy251/Stella78_2010/Huis/DSC_3744.jpg





@Mongo: Man en vader hebben dat verwijderd, ik veronderstel gewoon heel voorzichtig en dat is gelukt. We hebben zo alle deuren en omlijstingen kunnen behouden van boven en beneden.

We willen die heel graag herbruiken omdat we toch enkele authentieke elementen van het huis willen bewaren maar het moet natuurlijk wel mooi en liefst ook nog hededaags zijn.



Andere klinken zijn natuurlijk wel een must. En als je die raampjes echt vierkant maakt en er melkglas insteekt dan is dat al een ander zicht. En natuurlijk schuren tot het weer naturel is. :) Dan ga je al een volledig ander effect hebben denk ik.
 
Lid geworden
30 jan 2014
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ook wij hadden de twijfels of we onze eiken deuren zouden schilderen of laten zandstralen om ze naturel te behouden. We zijn tot de conclusie gekomen (na het bekijken van foto's) dat we de deuren zelf gaan laten zandstralen en dat we de omkaderingen mee in lakverf gaan zetten (dezelfde kleur als de muren).



Groetjes



Katrienemie
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan