• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

oude betonplaten als omheining

Lid geworden
23 apr 2010
Berichten
17
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey,



We zitten in onze tuin met nog oude betonplaten als omheining met de buur.

Nu, onze buur zijn huis staat te koop en wilt geen kosten meer maken aan zijn afsluiting. Anders was het heel gemakkelijk geweest om nieuwe te plaatsen en te delen door 2. Gezien ik niet alleen voor de kosten wil opdraaien, zoek ik een oplossing om die lelijke betonplaten niet meer te moeten zien.



Had al gedacht aan houten platen ervoor te zetten, maar ik hoor dat u hout om de duur gaat rotten. Alle de ene zegt van ja en de andere niet. Weet om de duur niet meer wat ik moet geloven.

Sparren zijn misschien ook een oplossing, maar daar moet ik veel plaats voor inleveren.... En daar is veel werk aan achteraf. En lakske ver is ook geen oplossing, want mijn platen zijn niet allemaal even hoog en gelijk.



Iemand nog oplossingen?



grtz
 
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
3.425
Waarderingsscore
1
Punten
0
Je kan ook wachten tot het huis verkocht is en met de toekomstige buren gaan praten.

Weet dat je buurman (de oude of nieuwe) mee mag betalen maar het niet moet.



Andere oplossingen: zelfhechtende klimplanten tegen de platen, haagbeuk, liguster (maar ik zou zeker niet opteren voor coniferen).
 
Lid geworden
23 apr 2010
Berichten
17
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tokke, ik vrees dat dat huis in geen 100 jaar verkocht zal geraken. Het gaat namelijk om een heeeeel grote (hele oude) villa of misschien wel een klein kasteelke. Probleem is dat dat vroeger een soort tankstation was en de eigenaar al zijn tanks in zijn achtertuin heeft gegooid. Spreek dan wel over jaren geleden. Maw heel diene grond gaat ook nog eens gesaneerd moeten worden en het huis moet serieus gerenoveerd worden. Dan nog eens een belangrijke opmerking dat het in zonevreemd staat.

Huis staat al heel lang te koop en voor de eigenaar is het geen must om te verkopen. Wilt gewoon eens zien hoeveel hij er voor kan krijgen.



Enfin, zal of zelf mijn omheining bekostigen worden of zoals jij zegt die liguster zie ik wel zitten...

Zijn er nog manieren om die platen te verbergen maar dan zonder beplanting?
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
ik heb op de mijne kalei gezet... zijn dan betonplaten, maar dan gekleurd :)



laten begroen met bv wilde wingerd?
 
Lid geworden
4 apr 2009
Berichten
601
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons een soortgelijke situatie: oude vrouw die ook geen kosten meer wil maken aan haar huis/tuin. Wij hebben er draad met klimop voor gezet. Daar is ook nog wel wat werk aan, maar dat valt best mee in vergelijking met hoge sparren.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan