• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Oude bel - beltrafo

keno_be

Nieuw Lid
Lid geworden
12 jan 2021
Berichten
66
Waarderingsscore
13
Punten
8
We willen onze oude bel voorlopig behouden (beetje nostalgie).

Op dit moment hangt deze aan een soort transformator in de kelder, we willen dit graag verhuizen naar onze nieuwe zekeringskast.

Is dit mogelijk met deze oude bel? Ik heb proberen meten hoeveel volt die transfo geeft, maar het is moeilijk te meten aangezien er enkel eventjes stroom is als je belt en dan zie ik verschillende waarden.

Zou dit goed zijn?

Beltranfo

Kan ik tevens toekomstgericht de oude kabel van de knop naar de bel vervangen naar een utp kabel?
 

Bijlagen

  • 523C2726-3FA0-4317-BF1A-B6CCA12A5C99.jpeg
    523C2726-3FA0-4317-BF1A-B6CCA12A5C99.jpeg
    153,5 KB · Weergaven: 29
  • 26FAFEB7-C75F-4580-9A84-FB6D343776A1.jpeg
    26FAFEB7-C75F-4580-9A84-FB6D343776A1.jpeg
    210,2 KB · Weergaven: 29

ljo13

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 jun 2018
Berichten
259
Waarderingsscore
129
Punten
43
Kun je niet eens het merk en type van je bel opzoeken? Op die manier weet je meteen hoeveel volt je nodig hebt. Online zijn zelfs van de oudere types nog specsheets te vinden.

Komt daar bij dat die van jouw echt wel een speciaal design lijkt, daar zal wel iets over te vinden/geschreven zijn.
 

boran

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
1.416
Waarderingsscore
254
Punten
83
Volgens mij is dit exact dezelfde bel als diegene die ik heb. Ik ga vanavond eens in de zekeringskast kijken aan welke transfo deze hangt.
 

keno_be

Nieuw Lid
Lid geworden
12 jan 2021
Berichten
66
Waarderingsscore
13
Punten
8
Volgens mij is dit exact dezelfde bel als diegene die ik heb. Ik ga vanavond eens in de zekeringskast kijken aan welke transfo deze hangt.
Ok thanks!
 

keno_be

Nieuw Lid
Lid geworden
12 jan 2021
Berichten
66
Waarderingsscore
13
Punten
8
Kun je niet eens het merk en type van je bel opzoeken? Op die manier weet je meteen hoeveel volt je nodig hebt. Online zijn zelfs van de oudere types nog specsheets te vinden.

Komt daar bij dat die van jouw echt wel een speciaal design lijkt, daar zal wel iets over te vinden/geschreven zijn.
Ik zag niet direct een merk of serienummer op de bel, vanavond nog eens kijken
 

Stimpyke

Lid
Lid geworden
20 apr 2017
Berichten
88
Waarderingsscore
24
Punten
18
Beste,

Volgen ik gevonden heb op het interbnet zou het gaan om een 8-12V gong


1631889057495.png
 

boran

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
1.416
Waarderingsscore
254
Punten
83
Bij deze, zo ziet mijn bel er uit:
bel.jpg
En zo is de aansluiting:
belaansluiting.jpg

Hij is aangesloten tussen 5 en 7, dus draait hij op 8V
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.562
Waarderingsscore
1.049
Punten
113
als je de kabel naar de bel wil vernieuwen zou ik toch iets dikker leggen dan utp
genre svv of boxkabel
 

keno_be

Nieuw Lid
Lid geworden
12 jan 2021
Berichten
66
Waarderingsscore
13
Punten
8
als je de kabel naar de bel wil vernieuwen zou ik toch iets dikker leggen dan utp
genre svv of boxkabel
Ik had ergens gelezen voor een video bel (toekomstgericht) dat je utp nodig hebt, en dat ik dan nu 2 keer 2 kabeltjes van de utp kan nemen voor de voeding van en naar de knop?
 

gert.bovens

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Berichten
1.320
Waarderingsscore
129
Punten
63
als je de kabel naar de bel wil vernieuwen zou ik toch iets dikker leggen dan utp
genre svv of boxkabel
Ik had ergens gelezen voor een video bel (toekomstgericht) dat je utp nodig hebt, en dat ik dan nu 2 keer 2 kabeltjes van de utp kan nemen voor de voeding van en naar de knop?
SVV is standaard al stukje dikker dan UTP gaat dus minder snel afbreken oa...

Greetz Gert
 

Uovo

Zeer Actief lid
Lid geworden
24 jan 2019
Berichten
288
Waarderingsscore
106
Punten
43
Netwerkkabel is meer dan enkel 'UTP' je hebt verschillende versies 'FTP , STP, S/UTP,...'

Buiten nog enkele parameters waarvan 'CAT' een van de belangrijkste is betreffende het frequentiebereik heb je ook de draadsectie. Meestal aangegeven in AWG.

Niet elke netwerkkabel is dus even dik..

Kies je voor een stugge kern AWG 22 kom je aardig in de buurt van een SVV en heb je een volwaardige datakabel:

Let er wel op dat je in orde bent met het AREI welke kabel je ook neemt aangezien je naar je zekeringskast gaat.

Persoonlijk zou ik gewoon de goedkoopste gepaste kabel kopen.(SVV, EIB,..) Een bel aansluiten op je intern netwerk is niet iets wat ik ooit zou doen als leek. Afhankelijk waar je woont zou een persoon met slechte bedoelingen gewoon de netwerkkabel van je bel in een laptop kunnen steken en toegang hebben tot je intern netwerk.

Dus ga je toch voor zo'n slimme bel zal het eerder een 24V gevoede wifi bel zijn. Je hebt voor zo'n wifi bel ook gewoon een intern deel dat je in een stopcontact steekt en dat muziek maakt.
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Typenummer staat gewoonlijk ergens in het deksel, maar een standaard beltransfo zoals de link die je opgeeft is normaal goed hoor.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan