Opstijgend vocht

Lid geworden
22 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
In een tweetal muren in mijn huis heb ik last van opstijgend vocht. Ik zou dit graag zelf willen behandelen.

Onlangs las ik dat er een gel bestaat die opstijgend vocht in muren blokkeert. Het gaat over Dry Stone Gel van het merk Recta vit. Je zou het met een kokerpistool moeten inbrengen in een reeks boorgaten in de horizontale mortelvoeg van de muur. De gel zou zich dan in de muur verspreiden en zo een waterafstotende barrière vormen.

Ik ben er eerder voor om dit systeem toe te passen ipv te werken met een systeem waarbij speciale vloeistof in de muren wordt gegoten.

Iemand ervaring met het behandelen van opstijgend vocht? Of met Dry Stone Gel?

Groeten

Kirsten

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het produkt dry stone gel van rectavit kan ik niet aanraden, heb vorig jaar een muur moeten behandelen die met dit produkt was behandeld, zonder enig resultaat.

Ik heb deze muur dan behandeld met DRYZONE, ongeveer hetzelfde maar dan proffesioneel(met bba-goedkeuring).

Met goed resultaat.

Meer inlichtingen over DRYZONE, zie link:

http://www.demunckenzoon.be/dryzone.htm

Lid geworden
28 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben ook van plan mijn muren te injecteren. Heb de handleiding van Rectavit eens vergeleken met die van Dryzone. Wel, ik moet zeggen dat die van Rectavit volledig (letterlijk) overgenomen is van Dryzone. Die laatste is wel veel meer uitgebreid.

Moet ik hieruit concluderen dat het twee dezelfde producten zijn of is er plagiaat mee gemoeid ?

Weet iemand de prijs van een cartouche Dryzone ?

Heb nog een bijkomende vraag: De gel (zoals beschreven) werkt door middel van het vocht dat reeds in de muren zit. Mijn muren zijn momenteel droog (denk ik) en wil dit enkel ter voorkoming van opstijgend vocht. Zal dit product zich verspreiden in de muur met weinig of geen vocht :?:

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat is het grote verschil van dryzone en Humabloc(goedkoper wegens geproduceerd in belgie), die evenwaardig zijn aan elkaar, maar op dat vlak zich afzonderen tegenover soortgelijke produkten, deze kunnen ook in droge muren worden geinjecteerd.

Dryzone kost ong. 70€(excl.btw) voor een cartouche.

Humabloc 55€(excl.btw) voor een cartouche.

Wel rekening mee houden dat deze 600ml. zijn en rectavit 300ml.

Lid geworden
28 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
De prijs van een Rectavit cartouche is 38,95€ btw incl. Vandaag gezien.

Ik heb nu al die producten via hun site vergeleken, ze lijken allemaal hetzelfde, zelfde uitleg en werkwijze. Volgens mij komen die allemaal uit dezelfde fabriek.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Produkten zijn zeker en vast niet hetzelfde en komt zeker niet van zelfde fabriek.

Humabloc is een eigen produktie van FTB te herentals.

Dryzone wordt gemaakt in england.

Dan is rectavit(78€) duurder dan humabloc(66€).

Ik zou dan het zekere voor het onzekere nemen en Humabloc nemen.

Lid geworden
28 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wel niet goedkoop deze producten. Als ik vergelijk met de traditionele opgiet of inspuitmethode zijn ze ongeveer even duur.

Bij Rectavit heb je ook een doos met 3 kokers, buisjes en een spuitpistool voor 116,95. Maar de prijs per stuk is toch dezelfde.

Waar vind ik in 't Gentse de alternatieve merken ? Ik heb voor 30m muur met een dikte van +/- 14cm nodig .

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
4
Punten
0
delacer wrote:
Wel niet goedkoop deze producten. Als ik vergelijk met de traditionele opgiet of inspuitmethode zijn ze ongeveer even duur.

Gel is idd duurder dan een vloeibaar injectieprodukt - 5 liter gel staat gelijk aan 100 liter vloeibaar. De vloeibare solventgebonden produkten moeten onder een juiste en gelijkmatige druk worden ingespoten om de actieve stoffen in de muur te krijgen (omdat solventen zich niet kunnen mengen met water en nadien gewoon verdampen) - de watergedragen vloeibare hebben weinig resultaat in muren die reeds te veel vocht bevatten.

jp

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
4
Punten
0
delacer wrote:
Ik heb nu al die producten via hun site vergeleken, ze lijken allemaal hetzelfde, zelfde uitleg en werkwijze. Volgens mij komen die allemaal uit dezelfde fabriek.

Er zijn ook nog deze gels : Aida van Remmers.be (wordt in Duitsland geproduceerd) en Reno Dry van Renovar.be (wordt in Diksmuide geproduceerd). Remmers en FTBrestoration.com (producent van Humabloc) zijn nu samengesmolten.

jp

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
vloerder jp wrote:
delacer wrote:

Er zijn ook nog deze gels : Aida van Remmers.be (wordt in Duitsland geproduceerd) en Reno Dry van Renovar.be (wordt in Diksmuide geproduceerd). Remmers en FTBrestoration.com (producent van Humabloc) zijn nu samengesmolten.

jp

Klopt maar deze zijn niet evengoed als Humabloc, muur moet voldoende vochtigheid bevatten of produkten verspreiden zich niet voldoende.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
4
Punten
0
Een gel verspreidt zichzelf in de muur en gebruikt daarvoor het aanwezige vocht : dat gaat langzaam en geeft een optimale spreiding. De meeste gels bevatten 60% actieve stoffen - de kaviaar onder de gels is de rds (hoogste percentage actieve stoffen) van dryzone.

jp

Lid geworden
5 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
[heeft u al gecontroleerd of de pleister niet te laag zit?

Indien de pleister achter de plint tot tegen de vloer zit, hoeft u deze gewoon weg te kappen en de plint terug te plaatsen.

Lid geworden
7 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
marc de bakker;1737626 wrote:

Indien de pleister achter de plint tot tegen de vloer zit, hoeft u deze gewoon weg te kappen en de plint terug te plaatsen.

mijn buurman deed deze behandeling ongeveer twee jaar geleden met "RENODRY" van de firma renovar te katelijne waver. blijkt de goedkoopste op de markt, en verbluffend resultaat. zelf heb ik dit drie maanden geleden ook gedaan en de muren zijn reeds volledig droog. moet de producten wel zelf ophalen. je kan er ook een injectiespuit huren, waarborg zonder probleem teruggekregen zelfs na twee maanden in mijn bezit. goede uitleg, spijtig alleen open in de voormiddag

Lid geworden
8 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
marc de bakker;1737626 wrote:

Hallo,

Wat als de muur poreus is? Is het niet zo,dat eerst de muur(steen) nat wordt en dat dit door de pleister trekt? Dan is het probleem maar gedeeltelijk opgelost met de pleister die tegen de vloer komt te verwijderen of zie ik dat fout?

groetjes

Marijke

Lid geworden
6 mei 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik zou wel zeer goed opletten met "er is hier een daar een plek opstijgend vocht en ik zal daar injecteren en dan is alles opgelost".

Wat is de oorzaak van het opstijgend vocht?

Welke vochtwering zit er nu?

En als je die plekken gaan verzadigd zijn waar gaat het onderliggend vocht dan naar toe?

Het beste zou zijn om uw muren de onderkappen dan zul je het probleem met je eigen ogen zien + onderkappen is de beste manier om vocht tegen te gaan maar niet de gemakkelijkste.

Bovenaan