• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Opstarten vloerverwarming na betegelen

Lid geworden
30 dec 2012
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb vloerverwarming liggen onder een keramische tegel.

De vloerverwarming heeft 5 maanden gedraaid vooraleer het betegelen is gestart (vvw werd uiteraard uitgezet cfr. instructies vloerder). Ik veronderstel dat de chape dus voldoende uitgedroogd is. Het betegelen is begin juni uitgevoerd en ik zou nu de vloerverwarming opnieuw willen laten starten.

Mijn vraag is of ik in dit geval ook een traag opstartschema moet gebruiken?

Mijn ketel is een Itho Daalderop Cube Duo en ik slaag er niet in om  de keteltemperatuur te verlagen tot 20° (lukt niet onder de 50°). Er zit ook geen speciaal opstartprogramma bij dat kan worden ingesteld. De enige regeling kan dus gebeuren via de thermostaten maar dat lukt dus nooit om de aanvoertemperatuur per graad te laten stijgen.

het opstartprogramma heeft gelopen voor het tegelen. is dus nu de bedoeling om verwarming gewoon te starten.

De temperatuur van de ketel is een maximumtemperatuur.

Op basis van wat het systeem meent nodig te hebben om de ruimte te verwarmen (waarschijnlijk gebaseerd op de buitentemperatuur) zal door een mengventiel de juiste watertemperatuur in de vvw gepompt worden en de ketel zal zich ook niet hoger verwarmen dan nodig. Dat kan dus ook 20 à 25° zijn.

Je mag nu gewoon de verwarming aan zetten, de rest gaat vanzelf (zoals het vorige winter ook gewerkt heeft zonder tegels - op een vloer van 50° verbrand je na 1 seconde je voeten in 1e graad, dus dat zal toen ook wel niet geweest zijn)

Met de huidige buitentemperaturen zal de watertemp wellicht onder de 25° blijven. Veel stapsgewijs verhogen is daar dus niet aan...

Ok, duidelijk zo. Dankjewel beiden!

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan