GunSmoke007
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 17 nov 2011
- Waarderingsscore
- 2
- Punten
- 38
Dit weekend heb ik twee zijden van mijn tuinhuis de gevelbekleding afgebroken, de cederlatten waren in de groef bevestigd met inox nieten van 16mm, tand van plank is maar 5 a 6mm. Na 10 jaar zijn door het hard leven van de latten omdat ze maar 13mm dik zijn ongeveer bol komen te staan en overal aan het loskomen.
Ik zou de planken nu opnieuw willen bevestigen maar niet meer in de groef maar volledig door de plank. Op de totale hoogte van 2,7m zouden het 8 bevestigingen worden.
Ik had gedacht aan de Makita db350 tacker met Brads van 3,5cm zodat ze zeker ver genoeg in het constructiehout zitten. Bedoeling is in hoofdzaak om alles beter vast te zetten en minder op het esthetische.
Graag jullie tips of dit een goed idee is?
Ander idee zou zijn om alles af te breken en te vervangen door alu constructiewerk met gelijmde en gelakte alu platen. Ik werk op metaalbedrijf dus op zich kan ik dat net wat voordeliger krijgen. Maar dit zal uiteraard altijd veel meer kosten.
Ik hoor graag jullie meningen/adviezen/do’s en dont’s
Eventueel foto’s kan ik ook nog maken of toevoegen indien nodig.
Ik zou de planken nu opnieuw willen bevestigen maar niet meer in de groef maar volledig door de plank. Op de totale hoogte van 2,7m zouden het 8 bevestigingen worden.
Ik had gedacht aan de Makita db350 tacker met Brads van 3,5cm zodat ze zeker ver genoeg in het constructiehout zitten. Bedoeling is in hoofdzaak om alles beter vast te zetten en minder op het esthetische.
Graag jullie tips of dit een goed idee is?
Ander idee zou zijn om alles af te breken en te vervangen door alu constructiewerk met gelijmde en gelakte alu platen. Ik werk op metaalbedrijf dus op zich kan ik dat net wat voordeliger krijgen. Maar dit zal uiteraard altijd veel meer kosten.
Ik hoor graag jullie meningen/adviezen/do’s en dont’s
Eventueel foto’s kan ik ook nog maken of toevoegen indien nodig.