• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Oplevering verkoop appartement

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Hallo allen,

Dinsdag is de akte van de verkoop van mijn appartement. Maandag komt de koper nog eens een laatste inspectie doen. Ik heb alles schoon gemaakt maar ik vroeg me nu af of ik 1) boorgaten die er al waren voor de compromis doen terug te vullen; en 2) of ik in elke ruimte nog licht moet voorzien of mag ik de lichtarmaturen meenemen en hoef ik niets in de plaats te hangen?

alvast bedankt,
Jolien
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Volgens mij:
1: nee, moet je niet opvullen
2: ja, mag je meenemen

Zo deden wij het in het verleden toch, en niemand heeft daar ooit een probleem van gemaakt.
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Merci. Dus ook geen peertje ofzo in de plaats?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Bespreek dat eens met koper
Een peertje is het minste, maar als die dat niet nodig vindt,.....
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Normaal moet je in elke kamer licht hebben. Dus een peertje per ruimte. Maar zoals Mario zegt, als de koper dat niet nodig vindt…
Je eigen armaturen zijn -dacht ik- sowieso van jou
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Normaal moet je in elke kamer licht hebben. Dus een peertje per ruimte. Maar zoals Mario zegt, als de koper dat niet nodig vindt…
Je eigen armaturen zijn -dacht ik- sowieso van jou
Ah ok. Dus niet aan elk lichtpunt. Ik zal dan misschien in elke ruimte iets laten hangen. Ik zal het zeker opnemen met de koper. Bedankt
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Dankjewel!

Er hangt in de berging, keuken (keuken en living is één ruimte) slaapkamer, WC en badkamer nog lichtarmaturen. In de living, gang en tweede kleiner slaapkamer zijn er voorlopig enkel lusterklemmen aangebracht zodat er nergens koperdraad bloot ligt. Ik hoopte dat ik daarmee wel ok was naar de koper toe. Alles is ook helemaal schoon gemaakt en ik heb gratis alle gordijnen achter gelaten.

Ik kan zien wat de koper zegt en desnoods nog tussen inspectie maandagavond en akte dinsdagnamiddag extra fitting hange
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Wat jij ziet als "gratis" achterlaten, ziet koper misschien als groot huisvuil waar verkoper hem heeft mee opgezadeld....
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Dat
Wat jij ziet als "gratis" achterlaten, ziet koper misschien als groot huisvuil waar verkoper hem heeft mee opgezadeld....
Ik geloof vrij dat dat in veel gevallen zo is. Ik had dezelfde mening toen we ons huis kochten maar de koper van dit appartement had er om gevraagd en aangezien ik ze niet meer ging gebruiken behalve mss voor bescherming bij schilderwerken heb ik ze laten hangen.
 

01Romain

Nieuw Lid
Lid geworden
22 apr 2021
Berichten
34
Waarderingsscore
10
Punten
8
Dan stel je een daad van barmhartigheid. ;)
U kan er niets mee doen en de koper is ermee geholpen.

Voor het beschermen van en voor schilderwerk, niets beter dan afdekfolie, verhuisdekens en voor de vloer heb je stucloper in verschillende lengten en in verschillende verfhandelszaken en DHZ.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Let er ook op dat de draden niet bloot hangen.
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Let er ook op dat de draden niet bloot hangen.
Klopt. Vandaar de lusterklemmen aan bepaalde lichtpunten ?

uiteindelijk had de koper geen enkele opmerking dus veel stress om niets ?
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Dus mogen we u feliciteren met die verkoop?
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Dus mogen we u feliciteren met die verkoop?
Klopt. Sinds gisteren verkocht.

Ik heb gewoon als persoon nogal de neiging om veel te stressen dus er zullen nog wel posts hier komen mbt mijn aankomende verbouwingen ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan