Ophoging oprit buren tegen onze zijgevel

Lid geworden
8 mei 2007
Waarderingsscore
8
Punten
18
Hetgeen ik geleerd heb uit zulke situaties:
Praten is goed, maar zet aub je afspraken op papier.
Na zeven! jaar en een veroordeling slaagt onze gemeente er niet in om ( of doet ze de moeite niet) om de de door hen afgeleverde bouwtoelating op te volgen. Het gevolg is dat onze buurman gewoon zijn ding kan blijven doen.

Lid geworden
30 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Update:

Na een gesprek met buur.

Deze zegt dat het te laat is om het steenpuin nog weg te halen.. Ik deelde hem mee dat hij voor de ophoging geen vergunning had.. Hij viel een beetje uit de lucht..

Hij kwam met het lumineus idee om zijn polybeton tot tegen de gevel te gieten (lol).

Bij afbraak van de garage zal heel de muur afgebroken worden. Of hij dat nu leuk vind of niet..

Ik ga voor hun geen muur optrekken om hun grond van hun illegaal opgehoogde oprit te steunen.

Bij de laatste zware regenval, kwam al het water via hun oprit bij ons van zijn tuin..

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Waarderingsscore
176
Punten
63
Wanneer ga je die garage afbreken?
Wat komt in de plaats? Naar mijn gedacht los je probleem beter nu op. Als je binnen drie jaar je garage afbreekt staat hij mischien te klagen voor schade aan z’n oprit

• Leuk
Waarderingen: Nu7s

Tornadinho

Gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
351
Punten
63
Deze zegt dat het te laat is om het steenpuin nog weg te halen..
Dat is het dus nooit, je brengt een graafkraan en een vrachtwagen en kan scheppen. Ik kan me wel voorstellen dat hij er geen goesting in heeft.

Als ik het goed begrijp heb jij enkel uw garage grenzen aan zijn terrein? Nog altijd niet goed maar is al beter dan uw living/keuken of zoiets.

Wat heb je al op papier zitten communiceren met hen/de gemeente?

Wanneer ga je die garage afbreken?
Wat komt in de plaats? Naar mijn gedacht los je probleem beter nu op. Als je binnen drie jaar je garage afbreekt staat hij mischien te klagen voor schade aan z’n oprit
Je kan nu eventueel al op papier overeenkomen dat wanneer je binnen x aantal tijd de garage gaat opnieuw zetten, hij dan verantwoordelijk is om in beton op zijn grond L-secties te plaatsen om materiaal op te houden op een afstand van de muur zodat het water zeker weg kan.

Maak zeker dat je met uw garage met alles in orde gaat zijn naar stedenbouw (en andere verbouwingen) wat je mag er vanuit gaat dat uw buur ook alles gaat nakijken...

Generaldude

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
156
Punten
63
ik zou dit gewoon in kort geding trekken en bouwvergunning laten blokkeren.
Iedere advocaat weet daar zijn weg mee. Je zit waarschijnlijk voor een stuk met hoogdringendheid
dus dan zal een rechtbank daar makkelijker op in gaan. Je voelt toch aan je theewater dat je met een onwillige buur zit die zijn eigen zin doet. Waarom zou jij je dan verzoenend moeten opstellen ?

Kaffe

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
214
Punten
43
Inderdaad, ik denk dat je die mens meer kansen hebt gegeven dan de meeste mensen zouden ...

Lid geworden
30 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
De buur diende een wachtgevel te voorzien. Staat vastgelegd in de bouwvergunning. (tot op heden is er geen wachtgevel gezet)

Stel dat de buur deze niet gezet heeft wanneer wij de garage slopen en heropbouwen.

Wie dient deze dan te zetten?

ktheyss

Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Waarderingsscore
30
Punten
18
Heb je ondertussen al stappen gezet? Gemeente, advocaat, ... Of is de situatie nog altijd hetzelfde en stel je een nieuwe vraag?

Want wachtgevel zetten op niet-toegelaten verhoging van maaiveld, dat wil je toch ook niet?

Als de buur deze gevel zet voordat je sloopt, dan is alles in orde nu?

charel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
9 apr 2010
Waarderingsscore
1.329
Punten
113
De buur diende een wachtgevel te voorzien. Staat vastgelegd in de bouwvergunning. (tot op heden is er geen wachtgevel gezet)

Stel dat de buur deze niet gezet heeft wanneer wij de garage slopen en heropbouwen.

Neem me niet kwalijk maar dit begrijp ik niet.
De buur maakt daar zijn oprit en geen gebouw, waarom zou hij daar dan wel een wachtgevel moeten zetten ?

Lid geworden
30 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1

Neem me niet kwalijk maar dit begrijp ik niet.
De buur maakt daar zijn oprit en geen gebouw, waarom zou hij daar dan wel een wachtgevel moeten zetten ?
"indien niet wordt aangebouwd tegen de garage op het rechts aanpalende perceel dient conform de verkavelingsvergunning de wachtgevel te worden afgewerkt (gevelsteen of crepi). Deze voorwaarde zal uitdrukkelijk worden opgenomen in de vergunning"

Lid geworden
30 mei 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Heb je ondertussen al stappen gezet? Gemeente, advocaat, ... Of is de situatie nog altijd hetzelfde en stel je een nieuwe vraag?

Want wachtgevel zetten op niet-toegelaten verhoging van maaiveld, dat wil je toch ook niet?

Als de buur deze gevel zet voordat je sloopt, dan is alles in orde nu?
We hebben stappen ondernemen via het vredegerecht voor een bemiddeling.

De zaak is verder uitgesteld omdat de buur een termijn moest geven, wanneer hij deze werken zou uitvoeren. Het zetten van een keermuur met de nodige waterkeringen en afwerken wachtgevel..

Ik denk dat er enkel een akkoord kan bereikt worden. Op voorwaarde dat de buur ook effectief kan aantonen dat zijn ophoging ook effectief legaal is.

Bovenaan