• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Ophogen vloer voor droogbouw vloerverwarming

Lid geworden
6 okt 2021
Waarderingsscore
3
Punten
3
Hallo Allemaal,

We zijn onze badkamer aan het renoveren en willen hier vloerverwarming plaatsen.
De vloerverwarming is een droogbouw systeem met panelen van 2cm dik (link).
Boven op de panelen komen vloerplaten van 2cm dik (link) en daarop komen tegels.
De oude chape is uitgebroken tot op de betonplaat.
Voor ik de vloerverwarming panelen kan plaatsen zou ik de betonplaat nog moeten verhogen met 2 a 4cm (betonplaat loopt af).
Welk product kan ik hier het best voor gebruiken?

Alvast bedankt.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.620
Punten
113
gewone chape, Fim isolatiechape,.. steekt allemaal niet zo nauw denk ik.

Lid geworden
6 okt 2021
Waarderingsscore
3
Punten
3
@Caroto, die Fim isolatiechape lijkt mij wel interessant. In de technische fiche zeggen ze dat de minimum dikte 5cm is. Is 2-4cm dan geen probleem of maakt dit niet uit omdat de vloerverwarming en vloerplaten hier nog bovenop komen?

@Mario_, ik heb hier inderdaad ook aan gedacht, maar we gebruiken dit systeem ook voor de klimaatplafonds in de rest van het huis en ik heb gekozen om overal hetzelfde systeem te gebruiken.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.620
Punten
113
Volgens mij maakt dat niet veel uit voor die FIM aangezien je erbovenop toch drukverdelende platen hebt.
Het was maar een snelle post, je hebt nog veel verschillende soorten egalisatiekorrels met al dan niet verschillende eigenschappen.
bevoorbeeld 'fermacell gebonden egalisatiemiddel T ' daar zegt de fiche vanaf 1cm opbouwhoogte. Maar denk dat je dat allemaal met
een korrel zout mag nemen in jou geval. Ik zou je die korrels maar aanraden vanwege het gewicht.
Goedkoopste zal toch een gewone chape zijn en daar is ook niets verkeerd aan.

Als je bvb nog extra isolatie zou willen, kan je ook een gewoon egalisatiemiddel op je vloer storten om 1 egaal vlak te krijgen, en er dan nog
bvb 2cm harde isolatieplaten op te leggen. Dan isoleer je iets beter.

Lid geworden
6 okt 2021
Waarderingsscore
3
Punten
3
Even een update.
Ik had zowel FIM als Betopor gemaild, FIM zei dat het minimaal 5cm dik moest zijn en Betopor zei dat het geen probleem was.
Daarom heb ik uiteindelijk voor Betopor gekozen, maar waarschijnlijk maakt het niet uit omdat het min of meer hetzelfde product is lijkt mij.
Het resultaat is goed gelukt, ik had hier en daar wel nog wat putjes, dus uiteindelijk toch nog 2mm egalisatie over gegoten.

@Caroto, de isolatieplaten was een goed idee, maar ging helaas moeilijk omdat er nog buizen over de betonplaat liepen.

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Waarderingsscore
277
Punten
63
Waarom combinatie klimaatplafond en vlv?
Een klimaatplafond ggeeft normaal genoeg af per vierkante meter om hiermee ook te verwarmen. Zelfs als je het type gyrpoc hebt (slechtste onder de klimaatplafonds)

Lid geworden
6 okt 2021
Waarderingsscore
3
Punten
3
@Qacino, we hebben geen volledig plafond ter beschikking door een schuine dakhoek.
Het plafond alleen of vloer alleen was niet voldoende, daarom beide.
En ik had ook graag een warme vloer.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan