• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Openingen ventilatiemonden maken in plakwerk + gyplat

thommich

Nieuw Lid
Lid geworden
9 mrt 2012
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
6
Beste,

Ik vroeg mij af hoe ik het best de gaten maak voor de ventilatiemonden op mijn verdiep?
Opbouw is houten structuur voor zoldervloer met daarboven de ventilatiekanalen.
Deze liggen reeds klaar met voor elk afzuigpunt een flexibel dia 125 mm gemonteerd.
Onder de houten structuur werd gyplat geplaatst die dan uiteraard bepleisterd werd.

Een klokboor van 130mm is niet eenvoudig te vinden, en ik vroeg me af hoe jullie dit aanpakken?
Alvast bedankt.
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Toch met klokboor 127mm, besteld via amazon.de - of klium.be ... Of de lokale ijzerhandel (niet dhz/bouwpunt). Bv. Bosch HSS klokboor.

Normaal is zo een boor niet geschikt om op een losse boor te zetten (waarschuwing staat er niet voor niets op) - het contactoppervlak is te groot dus boor schiet heel rap weg. Zeker met de nodige extra handvaten werken op boor dus en met laag toerental werken.
 

semo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.319
Waarderingsscore
148
Punten
63
Bij mij geen plagyp maar ene soort gipsplaten. Ik heb die afgetekend en met reciprozaag gedaan. Ventiel komt er nog over, dus de randen zie je dan niet meer. Ging dus heel vlot

Maar klokbook zal misschien nog beter zijn :)
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Gewoon met een klein, scherp schrobzaagje. 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan