• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

open systeem 4m hoge afvoer nodig???

KH

Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
750
Waarderingsscore
0
Punten
0
voorval:

er werd een (open systeem) ketel geïnstalleerd een jaar terug en werd toen op de bestaande, gemetste schouw aangesloten.



nu werd het dak vernieuwd en de schouwen afgebroken.



sanitair mannen zeggen: afvoer moet minstens 4 meter hoog zijn ter voorkoming van terugslag in de schouw, maar de ketel hangt op zolder. dat zou betekenen dat de schouwpijp meer dan 2 meter boven de nok komt.

=> probleem, dat gevaarte waait er geheid af.



de technische dienst bij Vaillant deelt mee: 4meter schouw moet.

(verschillende) loodgieters zeggen 4 meter schouw is niet mogelijk.



hoe kan dit opgelost worden?



graag tips



dank je



kris
 
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
884
Waarderingsscore
1
Punten
0
wellicht moet schouw gewoon uit de turbulentiezone boven het dak zitten

technische diensten en loodgieters moeten dat als vakman eenvoudig kunnen berekenen
 

KH

Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
750
Waarderingsscore
0
Punten
0
dat zou je inderdaad denken, maar er is wat onenigheid. vooral wat vaillant zegt baart me zorgen. volgens hen moet het 4 meter zijn.



groetjes



kris



PS: to make matters more complicated: de buis mag ook niet té lang zijn, want dan krijg je condens die terug in je ketel druppelt => corrosie en je ketel gaat kapot.
 
Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
diegene die een open toestel onder het dak zetten zouden dat moeten weten dat je minstens 4m schouwhoogte nodig hebt en als je dat niet hebt en wilt hem toch op zolder zetten koop dan gewoon een gesloten toestel, en verkoop uw open toestel of haal gewoon je installateur erbij

Ik snap niet dat je installateur zoiets doet hij had veel beter moeten weten voor hij er aan was begonnen en bij Vaillant hebben ze gelijk



Wie was je installateur ??
 

KH

Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
750
Waarderingsscore
0
Punten
0
het was niet bij mij, maar bij mijn zus.



toen de installateur de ketel installeerd vroeg hij: je gaat die bestaande schouwen nooit afbreken? en daarop heeft mijn zus gezegd: nee.



dus eerst was de open ketel op een gemetste schouw aangesloten.



nu hebben ze toch die schouw afgebroken. de installateur wil het oplossen door een hele brede, geisoleerde inox buis door het dak te steken. geen 4 meter, maar dat hoeft plots niet meer.



vreemd...
 
Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
niet laten doen het werkt toch niet
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan