• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Open bebouwing LM - definitief

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Aangezien ik deze ochtend contract getekend heb met de aannemer en de plannen nu definitief zijn. Ga ik hier proberen de vorderingen wat bij te houden.

Samenvatting:

650 m2 hoekperceel in een verkaveling.
Wegens kroonlijsthoogte van slechts 3m50, is er gekozen voor 'bouwen onder gabarit'.

Voorgevel ZUID met carport:


voorgevel.jpg

Zijgevel WEST met buur op 8m - kant voordeur:

zijgevel2.jpg

Zijgevel OOST zonder buren:

zijgevel.jpg

Achtergevel NOORD:

achtergevel.jpg
 

Bijlagen

  • zijgevel2.jpg
    zijgevel2.jpg
    42 KB · Weergaven: 44

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
schoon blokske, proficiat
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Dank je. Impressies van interieur.
Woonkamer:

haard2-3.jpg
 
Laatst bewerkt:

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Mijn bureau met buitenpatio

pivotdeur_open-1.jpg
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Eigen 3d Renders (heel basis wat getekend)

Buiten:
09_03-1.png

Bureau:

bureau_13ub.png
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Geen ramen op zuid en mega veel op noord? Raar
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Inderdaad. Zo wou ik het. Oost en Noord volledig glas. Zuid en West dicht. We zullen wel zien als de temperaturen nog warmer worden de komende jaren. Ik zoek altijd de schaduw op en heb altijd te warm.

In mijn huidige huis ramen op zuiden. Zowel in woonkamer als bureau moet ik dan de rolluiken aflaten ... en zit ik in donker.

Iedereen verklaart me zot voor dit ontwerp...maar dat is niet erg. Ik moet er in gaan wonen en de rekening betalen.
 
Laatst bewerkt:

ALG

Actief Lid
Lid geworden
30 jun 2014
Berichten
170
Waarderingsscore
82
Punten
28
Inderdaad. Zo wou ik het. Oost en Noord volledig glas. Zuid
Iedereen verklaart me zot voor dit ontwerp...maar dat is niet erg. Ik moet er in gaan wonen en de rekening betalen.

Het ontwerp is dik in orde. Knap.

Zorg dat details in orde zijn. Dat maakt of kraakt een goed ontwerp.
Laat uw architect maar goed werken voor zijn centen.
 
Laatst bewerkt:

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Inderdaad. Zo wou ik het. Oost en Noord volledig glas. Zuid en West dicht. We zullen wel zien als de temperaturen nog warmer worden de komende jaren. Ik zoek altijd de schaduw op en heb altijd te warm.

In mijn huidige huis ramen op zuiden. Zowel in woonkamer als bureau moet ik dan de rolluiken aflaten ... en zit ik in donker.

Iedereen verklaart me zot voor dit ontwerp...maar dat is niet erg. Ik moet er in gaan wonen en de rekening betalen.
Ik zeg niet dat je zot bent, maar wou gewoon weten of dit goed overwogen was
zuid en oost is beter dan west en noord ivm zonnewinsten in winter en tussenseizoen
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Goed over nagedacht. Ik wil zo weinig mogelijk gordijnen, screens en zonweringen. Vloeren zullen binnen en buiten doorlopen. Buitenzones moeten als binnen aanvoelen. Ramen met glas op glas verbinding of glas tot boven plafond.
al vergunning gekregen ?
Ja. Vannacht om 00u25
 
Laatst bewerkt:

huisadvies

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2021
Berichten
380
Waarderingsscore
273
Punten
63
proficiat en hou ons hier maar op de hoogte van de vorderingen
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Eigen 3d rendering van de keuken - eetkamer aan de OOST zijde van het huis

1.png
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Inderdaad. Zo wou ik het. Oost en Noord volledig glas. Zuid en West dicht. We zullen wel zien als de temperaturen nog warmer worden de komende jaren. Ik zoek altijd de schaduw op en heb altijd te warm.

In mijn huidige huis ramen op zuiden. Zowel in woonkamer als bureau moet ik dan de rolluiken aflaten ... en zit ik in donker.

Iedereen verklaart me zot voor dit ontwerp...maar dat is niet erg. Ik moet er in gaan wonen en de rekening betalen.
Ik zou het nochtans ook zo willen.
ik haat warmte.
We gaan in de toekomst meer en meer dit soort conceptuele wijzigingen zien/moeten doorvoeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

pilli

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
272
Waarderingsscore
196
Punten
43
Inderdaad. Zo wou ik het. Oost en Noord volledig glas. Zuid en West dicht. We zullen wel zien als de temperaturen nog warmer worden de komende jaren. Ik zoek altijd de schaduw op en heb altijd te warm.

In mijn huidige huis ramen op zuiden. Zowel in woonkamer als bureau moet ik dan de rolluiken aflaten ... en zit ik in donker.

Iedereen verklaart me zot voor dit ontwerp...maar dat is niet erg. Ik moet er in gaan wonen en de rekening betalen.
Ik zeg niet dat je zot bent, maar wou gewoon weten of dit goed overwogen was
zuid en oost is beter dan west en noord ivm zonnewinsten in winter en tussenseizoen
“zonnewinsten”, terwijl je hier genoeg leest dat het in een nieuwbouw 27+ wordt in de winter dankzij de ramen op het zuiden. Ik zou ook niet de hele dag met screens/rolluiken dicht willen zitten omdat de zon schijnt.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Inderdaad. Zo wou ik het. Oost en Noord volledig glas. Zuid en West dicht. We zullen wel zien als de temperaturen nog warmer worden de komende jaren. Ik zoek altijd de schaduw op en heb altijd te warm.

In mijn huidige huis ramen op zuiden. Zowel in woonkamer als bureau moet ik dan de rolluiken aflaten ... en zit ik in donker.

Iedereen verklaart me zot voor dit ontwerp...maar dat is niet erg. Ik moet er in gaan wonen en de rekening betalen.
Idd, hier ook ramen op noorden. Heel de zomer lekker licht in huis zonder de overlast.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Inderdaad. Zo wou ik het. Oost en Noord volledig glas. Zuid en West dicht. We zullen wel zien als de temperaturen nog warmer worden de komende jaren. Ik zoek altijd de schaduw op en heb altijd te warm.

In mijn huidige huis ramen op zuiden. Zowel in woonkamer als bureau moet ik dan de rolluiken aflaten ... en zit ik in donker.

Iedereen verklaart me zot voor dit ontwerp...maar dat is niet erg. Ik moet er in gaan wonen en de rekening betalen.
Ik zeg niet dat je zot bent, maar wou gewoon weten of dit goed overwogen was
zuid en oost is beter dan west en noord ivm zonnewinsten in winter en tussenseizoen
“zonnewinsten”, terwijl je hier genoeg leest dat het in een nieuwbouw 27+ wordt in de winter dankzij de ramen op het zuiden. Ik zou ook niet de hele dag met screens/rolluiken dicht willen zitten omdat de zon schijnt.
In de winter?
 

BDWM

Actief Lid
Lid geworden
14 aug 2020
Berichten
273
Waarderingsscore
63
Punten
28
Mogen we het grondplan ook zien?
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
hier ramen op het Zuiden en in de winter aangenaam warm terwijl het in de zomer best koel is tot nog toe. En het is niet omdat de screens naar beneden zijn dat het hier direct potdonker is. Ik kan dan ook nog perfect alles buiten zien.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan