• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Opdikken/verlengen snelbouwmuur

Creatic

Nieuw Lid
Lid geworden
4 dec 2019
Berichten
44
Waarderingsscore
4
Punten
8
Door wat miscommunicatie is het rechtse stukje muur aan de opening ongeveer 6cm te klein. (Er komt een douche)

Wat is de beste manier om dit op te dikken zodat het ook mee bezet kan worden?

Alvast bedankt voor jullie input! :)


Opdikken muur.jpg
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
wordt de opening dan geen 6cm te smal ?
Uw douche komt rechts dan wss ? Wat komt er in de opening ? want een deur met afwerking neemt ook enkele cm in.
Momenteel is het net gemetst, en er staat niets op, dan kan je het gedeeltelijk afbreken, om de steen bv er een uithalen en een langere steken, met tussen de uitstekende wat overschotten steen. of een houten balkje, soms heel handig om een deur te plaatsen.
Of uitdikken met bv repen Gyplat, best bespreken met de plakker. Maar als er een deur komt, zorg voor voldoende stevigheid om er iets op te besvestigen indien nodig.
 

Creatic

Nieuw Lid
Lid geworden
4 dec 2019
Berichten
44
Waarderingsscore
4
Punten
8
wordt de opening dan geen 6cm te smal ?
Uw douche komt rechts dan wss ? Wat komt er in de opening ? want een deur met afwerking neemt ook enkele cm in.
Momenteel is het net gemetst, en er staat niets op, dan kan je het gedeeltelijk afbreken, om de steen bv er een uithalen en een langere steken, met tussen de uitstekende wat overschotten steen. of een houten balkje, soms heel handig om een deur te plaatsen.
Of uitdikken met bv repen Gyplat, best bespreken met de plakker. Maar als er een deur komt, zorg voor voldoende stevigheid om er iets op te besvestigen indien nodig.
Er komt geen deur in, gewoon afgewerkt met bezetting. Het gat is 93cm dus wel wat marge.
De douche zelf komt aan de achterkant van het muurtje.

Afbreken zou ik willen vermijden, indien er een andere goede oplossing is. Zal inderdaad eens bij mijn plakker horen :)
 

Kegel

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
290
Punten
63
Opmetsen met facade op zijn kant? Om de paar lagen verankeren in de bestaande muur.
Of gewoon isolatie tegen plakken als je er niets in gaat bevestigen?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Afbreken is het zuiverste, maar het minst leuk.
Uitvlakken met cement vezelplaten eventueel? Of met een strook gewafeld xps kan ook. Maar dat moet je met de plakker afspreken.
6cm bijmetsen is moeilijk

Die stalton hadden ze ook beter in center gezet. Die heeft maar enkele cm opleg links?
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Opmetsen met facade op zijn kant? Om de paar lagen verankeren in de bestaande muur.
Of gewoon isolatie tegen plakken als je er niets in gaat bevestigen?
Ik zou voor het eerste kiezen !
 

ebe

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
775
Waarderingsscore
258
Punten
63
Ik heb ooit hetzelfde aan de hand gehad. Ik weet niet hoe breed de steen is. Als het 9 cm is, kan je gewoon wat bakstenen van 5 hoog er tegen metselen, wel vastzetten met pluggen zodat het niet kan loskomen. Als het 13 is, kan je wat snelbouwstenen slijpen en ze op dezelfde manier er tegen metselen. Bij mij kwam er trouwens wel een deur aan te hangen, totaal geen probleem zo.
 
Laatst bewerkt:

bull 26

Lid
Lid geworden
6 jul 2014
Berichten
218
Waarderingsscore
11
Punten
18
Lijm er gewoon 3 Ytongstenen van 6 cm tegen en klaar is kees.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Even terzijde : uwe lijmer (metser) was ook niet de properste van de klas .
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Even terzijde : uwe lijmer (metser) was ook niet de properste van de klas .
Ik ben een leek hierin. Wat is er niet goed?
Ik heb niet gezegd dat het niet goed was hé.
Maar naar de deur toe heeft hij de stootvoeg (die er eigenlijk niet is bij verlijming) wat uitgetrokken en erna opgevuld met mortel.
Dat vind ik niet schoon :(
Die 2 stalton boven elkaar aan het achterste raam had ik liever een betonbalkje gehad.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan