• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Opdelen ruimte in 3 slaapkamers - ideeën gezocht.

Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allen,

Ik ben op zoek naar creatieve ideeën om de ‘slaapkamer ruimte’ van ongeveer 50 m² te verdelen in 3 individuele kamers voor de kids.
Initieel was het voorzien voor 2, dat is eenvoudig, echter de dingen des levens wijzigen soms.
Er zijn 2 buitenmuren, waarvan er 1 voorzien is van glas, bovenaan op de tekening.
De andere buitenmuur, links op de tekening, is een blinde muur.
De bedoeling is om zonder of toch echt minimaal leuke indelingen te verzinnen die een toffe plek voor de 3 kids kunnen bieden met voldoende privacy en licht.
Dus ramen maken in de blinde muur sluit ik liever uit, eventueel kan er een opening in de muur naar hall of zou gemaakt worden, maar ook liever niet.
Alle ideeën zijn welkom.

Stefaan
 

Bijlagen

  • kids_kamers.png
    kids_kamers.png
    26 KB · Weergaven: 1

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
 De volledige ruimte opdelen in 3 lijkt me onmogelijk zonder op zijn minst een extra raamgat te maken. Ik zou eerder denken om de ruimte 1 geheel te houden, en hierin kleine 'slaapvertrekjes' in te richten. De overblijvende ruimte is gedeelte speelruimte (later bureau/chillruimte voor de tieners). Voorzie goede akoestische isolatie in de slaapvertrekken. Hier ook hoog geplaatste venstertjes om toch nog van het licht te kunnen profiteren maar de privacy niet aan te tasten.
dark-divx zei:
wat zijn de afmetingen? 

50m², dus 6-7 op 8-9.

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Kan je het volledige bovenverdiep eens delen?
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Ik deel de mening van teaser, een kamer zonder raam is niet aangenaam, dus als er drie ruimtes moeten zijn die zich van 1 raam moeten bedienen, dan moet je een soort "tussengang" maken aan het raam (bv. alle deuren richting raam), en dan met binnenramen werken om iets van daglicht binnen te krijgen. Maar het feit dat dat openzetten niet meteen op buiten uitgeeft gaat denk ik iedereen langzaam krankzinnig doen worden ;).

Dakramen geen optie?
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de reacties.

afmetingen zijn 5,7 x 9,25m.

Raam naar hall toe (hoog en lang zodat er geen inkijk is vanuit hall) zie ik nog zitten. Zelfde zou ik nog kunnen doen op linker buitenmuur.

dakraam is niet mogelijk. Dak ligt vol pv panelen. 

 

Zijn er concrete ideeen met toevoeging van ramen?

groetjes, stefaan
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Aan de ventilatie zal toch ook iets moeten gebeuren lijkt me...

Ik vraag me af of je de ruimte niet beter in 4 deelt, met een nieuw raam in de linkergevel, en dan heb je nog een gezamenlijke ruimte over (tegen de gang aan) waar wat van het grotere speelgoed kan staan. of een kicker, een TV met PS4 (of binnenkort de 4.5), ...

slaapkamer van 3x4 is misschien niet groot, maar wel voldoende voor bed, kast, bureau.

In de hoek waar de 3 slaapkamers samenkomen heb je natuurlijk een beetje een uitdaging om een deur te plaatsen. Je kan daar eventueel met een schuine wand (waarin de deuren) werken om zo weinig mogelijk plaats te verliezen.

Eventueel zelfs de deur van de derde kamer ook in die schuine hoek steken en de originele deur aan badk/wc wegdoen zodat het daar ook wat minder gedoe wordt met deuren.

 

hier een (quick en dirty) prentje om duidelijk te maken wat ik bedoel:
bedrooms.png
 

Bijlagen

  • bedrooms.png
    bedrooms.png
    14,7 KB · Weergaven: 1

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Kan je het volledige bovenverdiep eens delen?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan