• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

opbouw vloer probleem we hebben de oude vloer uitgenomen en we zitten op 17 cm diepte op een beton maar als we verder gaan komt er grondwater boven !

Lid geworden
9 jul 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
opbouw vloer probleem we hebben de oude vloer uitgenomen en we zitten op 17 cm diepte op een beton maar als we verder gaan komt er grondwater boven !
kan moeilijk verder gaan denk ik anders krijg ik een zwemkom :rolleyes: hoe moet ik verder terug opbouwen ? alvast bedankt voor tips

kan moeilijk verder gaan denk ik anders krijg ik een zwemkom :rolleyes: hoe moet ik verder terug opbouwen ? alvast bedankt voor tips
Verder op die beton..
17 cm is toch voldoende voor isolatie en chape, niet ?

Waar zitten we eigenlijk? Kelder, zolder, ...

We zitten op straat niveau
( maar lager dan de buren )

een firma iso...... had voorgesteld van 33 cm om een brons isolatie te leggen

we dachten dat het allemaal op pure grond was zonder beton plaat

krijg toch water binnen

Bijlagen

• IMG-20231115-WA0017.jpg
    IMG-20231115-WA0017.jpg
    131,5 KB · Weergaven: 79
(Denk) dat het water van onder de beton komt ?? we hebben tot nu toe geen of nergens een folie tegen gekomen ??

Bijlagen

• IMG-20231115-WA0015 (2).jpg
    IMG-20231115-WA0015 (2).jpg
    220,7 KB · Weergaven: 62
Topic titel is inderdaad langer dan sommige antwoorden :ROFLMAO:

Zeker dat het grondwater is ?
Graaf buiten een put van 50x50x100cm diep en meet na een paar dagen waar het grondwater staat .
Opgelet je moet wel rekening houden met een gelijk hoogtepunt als referentie

Als die betonplaat nog tip top is, waarom zou je die in godsnaam willen uitbreken en dan terug verdichten met ... wat ?

Je plaatst een foto maar kun je misschien ook beschrijven wat we zien op die foto?

je ziet dus de natte plekken van het water
en in de 2de foto als je dieper in de beton gaat het water dat boven komt (grondwater)

Water heeft volgens mij een heeel grote duw kracht en kan gans de boel naar boven duwen als we er niet goed doen

Dus je hebt al een gat in je beton gemaakt :eek:
Mag ik dan opmerken dat dat "euh, niet echt slim te noemen is"

Water heeft volgens mij een heeel grote duw kracht en kan gans de boel naar boven duwen als we er niet goed doen
En waar haal je die wijsheid uit?

Nu je toch een gat in je beton hebt, hoe dik is die?

nie speciaal gemaakt zo losgekomen

denk veronderstel een 10-15 cm ???

Hoe hoog/laag ligt de bovenkant van die betonplaat onder het maaiveld?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan