• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Opbouw vloer met houten draagstructuur fout geplaatst

Lid geworden
29 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo allemaal,

Recent werd mijn badkamer gerenoveerd.
Er werd geopteerd voor het plaatsen van OSB met daarop Fermacell 2E32 platen en daarop een vinyl.

Helaas kom ik nu tot de vaststelling dat de aannemer eerst de fermacelheeft geplaatst en dan pas de OSB. Maar de kamer is helaas voor 99% afgewerkt.
Hierdoor ligt de Fermacell plaat dus gewoon op de draagbalken i.p.v. op de egale OSB platen.

1) Kan ik er van uit gaan dat de laag minerale wol samengedrukt zal worden op de balken met als gevolg dat heel de vloer schots en scheef zal te komen liggen?
2) Indien ja, kan dit gered worden door exta klossen te gaan plaatsen zodat het gewicht van de Fermacell plaat meer verdeeld wordt over deze klossen?

Ik zou dan eerder aan stroken OSB of ander plaatmateriaal denken om tussen de balklaag te plaatsen om de fermacell te ondersteunen.

Die fermacell gaat niet ingedrukt worden hoor. Snap niet goed waarom die 2 op elkaar gelegd werden eigenlijk.
Wat zegt de aannemer eigenlijk?

Die fermacell niet maar de isolatielaag wss wel.

Ik zou dan eerder aan stroken OSB of ander plaatmateriaal denken om tussen de balklaag te plaatsen om de fermacell te ondersteunen.
Ik denk er inderdaad aan om een soort van blokken hout te voorzien tussen de balklaag die de Fermacell plaat ondersteunen en qua hoogte hetzelfde zijn met de balkenstructuur langs onderen en daar dan weer een OSB plaat op te vijzen zodat dit op die manier ondersteund wordt.
Die fermacell gaat niet ingedrukt worden hoor. Snap niet goed waarom die 2 op elkaar gelegd werden eigenlijk.
Wat zegt de aannemer eigenlijk?
De Fermacell op zich inderdaad niet waarschijnlijk, maar zoals Michielr_999 zegt, de isolatielaag wss wel.

De aannemer lijk een welles-nietes verhaal te worden. Hoe dan ook is alles uitbreken helaas geen optie.

Mijn excuses ik was verkeerd had gewone fermacell platen in gedachten. Michielr_999 zijn voorstel is dan inderdaad een pak beter.
Weer een toppertje onder de aannemers :cry:

Wordt alvast nog een duur en een puzzel/leuk grapje om dat te herstellen qua materialen :(

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan