Aangezien onze CLT leverancier ons bij onze totaalrenovatie plots met onze rug tegen de muur heeft gezet (bij opmeting sprong de planning plots 5 maand vooruit), hebben we de optie van CLT laten vallen en hebben we eerder deze week een oplossing bekeken om de optopping van onze garage in Ytong uit te voeren.
Nu was ik even het detail aan het uittekenen van de opbouw en vroeg me af of ik correct zat:

Bestaande situatie:
Gepland voor de optopping:
Alvast bedankt!
Nu was ik even het detail aan het uittekenen van de opbouw en vroeg me af of ik correct zat:

Bestaande situatie:
- Garagemuur (waar de optopping en dus Ytong op komt) bestaat uit binnen en buitenblad van 9cm volle baksteen uitgevuld met rockwool (aub geen discussies rond draagvermogen, daar heeft de ingenieur reeds andere elementen zoals poutrel etc voor voorzien)
- Hoofdwoning (waartegen de garage momenteel is aangebouw) bestaat uit binnenblad betonblok 14cm, buitenblad 9cm gevelsteen uitgevuld met 7cm glaswol
Gepland voor de optopping:
- Binnenblad in Ytong 15cm, geplaatst temidden van de bestaande garagemuur (gelijke opleg op zowel binnen/buitenblad).
- 2x 7cm PIR plaat
- UV bestendige geveldoek (houten gevelbekleding zal wellicht eigen project voor volgend voorjaar worden)
- Dubbel regelwerk
- Houten gevelbekleding (vermoedelijk Thermo Ayous)
- Plaatdorpel alu bij plaatsing schrijnwerk
- Klopt de tekening wat betreft aansluiting met raamprofiel?
- Wat is de gangbare afmeting van de panlatten die het regelwerk vormen? Ik heb reeds gehoord 27mm alsook 36mm dik?
- Aannemer zei dat we idealiter best gevel hoofdwoning inslijpen zodat de nieuwe PIR isolatie kan aansluiten met de glaswol in de oude spouw (eventueel dat stuk van de oude spouw de glaswol vervangen door stuk PIR plaat op dat moment?) om koudebrug te voorkomen.
Alvast bedankt!