• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

ontwerp zekeringkast

Lid geworden
14 jan 2015
Waarderingsscore
1
Punten
3
Dag allen

Bestaat er soms een handig tool (software, on- of offline) om de zekeringkast te ontwerpen?
Ik weet dat dit kan in Eplan, maar ik zoek iets eenvoudiger.

Alvast bedankt!

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.430
Punten
113
Dag allen

Bestaat er soms een handig tool (software, on- of offline) om de zekeringkast te ontwerpen?
Ik weet dat dit kan in Eplan, maar ik zoek iets eenvoudiger.

Alvast bedankt!
Excel

Lid geworden
22 sep 2007
Waarderingsscore
4
Punten
18
Als amateur heb ik het gewoon eerst op papier uitgeklad en daarna een nette versie in visio gemaakt. Maar dat is geen ontwerpsoftware, eerder om een net overzicht te hebben.
En de kringen zelf heb ik inderdaad eerst in excel verdeeld. Om het éénmalig te doen kostte dat minder tijd dan een andere tool zoeken. En die tools gebruik ik nog steeds dus is het ook makkelijk om achteraf nog iets te updaten.

DeWerf

Actief Lid
Lid geworden
8 jul 2021
Waarderingsscore
52
Punten
28
Ook hier Excel (voor het oplijsten van de kringen en de kast layout) en autocad voor de schemas zelf.

Lid geworden
14 jan 2015
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ik vond deze tool:

Niet 100% wat ik zocht, maar geeft wel een idee.

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
2.193
Punten
113
Hier ook excel voor de kastindeling.

Elke kolom/celbreedte vertegenwoordigt een module van 18mm of een halve module van 9mm.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan