Ontwerp kleine manoirstijl plattegrond HELP !

Lid geworden
24 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

kunnen jullie je mening zeggen over het volgend voorontwerp ?

Want ik raak er maar niet uit, en de bouwfirma zit op mij te wachten.

Misschien dat archiklusser ook eens kan kijken ?

Alvast bedankt !

Uploaded with ImageShack.us

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Dimson wrote:
In de keuken is een erker ook welkom, ik weet het, maar is weer 3500+btw duurder, of lijkt je dat te doen ?

Met mijn pree is dat zonder meer te doen :lol:...

Maar ik bedoelde eigenlijk: ik zou slechts 1 erker in totaal plaatsen, en dan wel aan de kkn. Daar kan je de extra ruimte gebruiken voor een (ontbijt)tafel.

Plan anders eens ne keer meubels in in de leefruimte (zoals eerder al aangegeven). Je zal snel zien dat een erker - toch van de huidige grootte - daar botweg plompverloren zou staan.

Ik ben er evenwel nog niet uit of ik de asymmetrie van een erker aan de zijkant - ipv centraal - nu net heel erg mooi vind, dan wel storend. Ik zou daar zelf alleen uit geraken door een 3D'ke in papier te plooien :lol:... Jonkies kunnen dan weer Sketchup gebruiken.

Jimbo

(met dikke nek)

Lid geworden
24 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ giovd,

Je mag me je e-mail adrzs doorgeven,

Dan mail ik je alles door,

Er gingen tot grote ergernis mss wel 5 plannen aan vooraf tot wat het nu geworden is.

Hoi Jimbo,

In het begin stond de erker in het midden,

De eettafel stond er dan zowat half in, maar bleek er veel ruimte onbenut

Mooi was het wel, want je kwam rechtdoor binnen in de leefruimte met de erker voor je.

Maar met hem rechts te plaatsen is nu de venster er boven groter voor een terrasje boven de slaapkamer,

En is de leefruimte wat groter.

Wat ons tegenhoud om hem links te plaatsen is dat we rechts 23m hebben tot de buren,

En links 8 meter tot de buren , hun terras is 1,5m hoger gelegen dan het onze,

En zijn bang voor inkijk in de keuken. Trouwens, met een erker van 1m diep en 3 breed,

Zou hij enkel dienen in de keuken om rond het eiland te gaan, maw, de erker zou een 1m breder zijn.

Terwijl er in de leefruimte een zetel kan ingeplaatst worden, bureau, plant of een kaketou :idea: :D

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jimbo wrote:
Netjes.

Ik zou de erker aan de kkn plakken.

Wij hebben dan wel modern gebouwd, maar ook met een uitbouw in de keuken: heel leuke plaats om te zitten bij het ontbijt, `s middags,

tasje koffie drinken en `s avonds te eten.

We hebben er een mooi uitzicht op de tuin en genieten en elk moment van, zijn meerprijs echt wel waard

Lid geworden
18 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste Dimson,

Het huis ziet er alleszins fantastisch uit!

Ik ben ook volledig weg van Franse meesterwoningen maar helaas laat het budget om een riant villa neer te poten, dit niet toe. Daarom veronderstel ik dat een project zoals jij gaat realiseren voor mezelf wel mogelijk moet zijn.

Is het mogelijk om enkele foto's of plannen door te sturen naar eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%22%6a%65%72%6f%65%6e%73%70%69%65%73%73%65%6e%73%40%68%6f%74%6d%61%69%6c%2e%63%6f%6d%22%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%6a%65%72%6f%65%6e%73%70%69%65%73%73%65%6e%73%40%68%6f%74%6d%61%69%6c%2e%63%6f%6d%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))?

Graag had ik ook willen weten op hoeveel de ruwbouw wordt geschat en met welke aannemer en architect jullie werken.

Ik zou je heel erg dankbaar zijn voor deze info!!!

Dit geeft me een idee wat de kostprijs voor onze bouwgrond max mag bedragen.

Mvg,

Jeroen

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
108
Punten
63
Erker centraal dus, de ruimte die dan vrijkomt is geen onbenutte ruimte maar juist de meest bruikbare ruimte in je woning. Ik probeer op dit forum al enkele jaren duidelijk te maken dat de achter de deur van de hal naar de woonkamer veel ruimte moet vrijhouden, liefst 5-10 m² !!! Je hebt die ruimte nodig om binnen te komen (gasten), om te circuleren (zeker met trap in hal) en de kinderen spelen er graag. Bovendien is een centrale erker niet meer dan logisch in de nogal obligate symmetrie van een manoir.

De indeling is verder prima, ik onderschrijf de opmerking van Mystique over de keuken. Er is een punt dat ik niet uit mijn potlood zou kunnen krijgen en dat zijn die Anton Pieck-dakkapellen... brrrr...

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Dimson wrote:
....

Maar verdwijnt de wc spijtig genoeg onder de trap (met een schuine kant op de deur (!)= verschrikkelijk),

.....

:roll:

als de deur schuine kant heeft, dan vrees ik dat je toilet niet hoog genoeg zal zijn.

vòòr het closet heb je toch minstens 2.00 hoogte sta-ruimte nodig? op jouw plan is dat ter hoogte van de deur...

trouwens, mooi uitgewerkt heeft zo'n toilet best zijn charme:

interieur16.jpg

(linkse foto)

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
108
Punten
63
De WC is inderdaad prachtig weggewerkt in de keuken... :wink:

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
archiklusser wrote:
De WC is inderdaad prachtig weggewerkt in de keuken... :wink:

:roll:

LOL , met een klein beetje fantasie kan je je inbeelden dat er een muur tussen 'doorgang' en keuken is, en die zone als hal fungeert. :D

hier is het trouwens een kelderdeur ;-)

Lid geworden
24 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

Ondertussen zit bijna het dak er op, we hebben gekozen voor de oud latem blauw gesmoorde pannen,

De erker is links geworden omdat dit de leefruimte groter maakte,

Zoals archiklusser wist te zeggen dat we 5m nodig hebben om te circuleren is niet weggelegd voor de beperkte omvang van de woning (!) wat de opmerking over de dakkapellen betreft ben ik ook niet mee,

Jouw Anton Pieck toverde een totaal andere stijl uit zijn potlood he :?:

Lid geworden
23 jun 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heel erg mooi!!!!! Heb je geen recente foto's van de bouw?

Wij hebben ook dezelfde pannen gebruikt en zijn heel tevreden over het resultaat.

Nog veel succes met jullie prachtige huis :)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan