• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

ontwerp keuken

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
Hallo, we zouden onze keuken willen vernieuwen incl vloer, electriciteit, ....ik ben even bezig geweest met de keukenplanner van Ike en kwam tot onderstaand ontwerpen uit. Hebben jullie een idee welk het beste zou zijn of misschien nog andere ideeen voor onze smalle keuken.
De lege ruimte naast de keuken komt een een L-zit zetel.

1ste ontwerp

Dia1.JPGDia2.JPG

2de ontwerp

Dia3.JPGDia4.JPG
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Ik vind je eerste ontwerp mooi. Maar ik zou wel de kookplaat tegen de muur zetten waar die hangkastjes hangen, naast die pilaar. Nu neemt de dampkap boven de kookplaat zicht weg van de leefruimte. Eigenlijk zoals in je 2de ontwerp. Dan heb je ook een spatwand.
En dan zou ik je spoelbak verplaatsen naar de plaats waar nu de kookplaat staat.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Ik vind je eerste ontwerp mooi. Maar ik zou wel de kookplaat tegen de muur zetten waar die hangkastjes hangen, naast die pilaar. Nu neemt de dampkap boven de kookplaat zicht weg van de leefruimte. Eigenlijk zoals in je 2de ontwerp. Dan heb je ook een spatwand.
En dan zou ik je spoelbak verplaatsen naar de plaats waar nu de kookplaat staat.
klopt
afstand tussen koelkast en kookplaat in eerste is veel te groot
maar wasbak zover plaatsen is ook niet ideaal
 

Stievius

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 jun 2014
Berichten
174
Waarderingsscore
129
Punten
43
Ik mis toch wel wat essentiële info zoals afmetingen en welke deuren/schuiframen naar waar leiden. Misschien kan de keuken in het midden en de tafel rechts? Misschien kan de keukenwand naadloos doorlopen naar het zitgedeelte in een maatwerk oplossing waar je tv etc. in zit. Als je toch de vloeren moet openbreken en overal nieuwe leidingen gaat leggen zou ik de hele ruimte from scratch opbouwen ipv te denken "hoe krijgen we een deftige keuken in dit smalle stukske"
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Ik zie de gulden driehoek niet .
Gulden driehoek, op de hoekpunten ligt de afwasmachine met vlakbij lavabo .Ander hoekpunt, kookplaat met daaronder oven. Derde hoekpunt heb je dan de ijskast met eventueel stomer en micro dinges.

Afstanden van de aanliggende zijdes ... veel te ver. Maten zou daarom handig zijn.
Als je in je pan mascorpone moet doen , moet je spurten naar je ijskast en dan is het tocht te laat. ( eerste ontwerp)
Je bent aan t koken, oven en de ijskast worden continu gebruikt want je hebt een driegangendiner voor je familie en je zoon heb je aan de afwas gezet ... die pipo staat dus dik in de weg he.( beide ontwerpen)

Eerlijk ?
Ik ben tuinontwerper en verdomd ne goeie al zeg ik het zelf :cool: en voor een buitenkeuken, buitendouche, terras of knuppelpad in de tuin draai ik mijn hand niet voor om.
Dacht dat ik ook zelf mijn keuken kon ontwerpen en --- mijn tekenprogramma's zen een bekke zwaarder ( en lomper) dan ikea planner . Uren heb ik eraan gezeten, dagen weken maanden... niet continu , maar ik liep vast.
Ten lange leste 1500 € betaalt aan een binnenhuisarchitecte en na enkele dagen hadden we een basis ontwerp waar alles klopte.
 

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
Hieronder de afmetingen
afmeting.jpg
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Is die schouw nog functioneel?

Zoals Luc zegt, zet de frigo aan de overkant in dat klein blokje bij die ramen, ook beter bereikbaar vanuit de living of als je al aan tafel zit en nog iets nodig hebt voor op tafel.
 

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
Even aangepast maar waar komt dan de oven, microgolfoven. Een afwasmachine als we dat al nemen komt waarschijnlijk onder de lavabo denk ik?
Dia1.JPGDia2.JPG
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Een afwasmachine als we dat al nemen komt waarschijnlijk onder de lavabo denk ik?
Twijfel je daarover? :oops:
Niet onder de lavabo, maar bij voorkeur in de buurt voor makkelijk de afvoer te kunnen koppelen. Al is enkele meters weg nooit een probleem.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Kijk eens verder.
Je zit in die ruimte met 4 deuren op
2 op 2op 3 meter
en 2 op 2.60x4.30
Of zijn de laatste ramen ?
Soit,
bekijk eens of je op die kleine ruimte echt die 4 deuren /ramen nodig hebt.
 

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
Die pilaar is een steunpilaar. Het smalste gedeelte was vroeger in de jaren 60 bij de woning de keuken denk ik. de rest dat breeder gaat hebben ze nadien bijgebouwd. Daar tegen die pilaar stond een muurtje met een raam op en daarnaast dan de buitendeur.
Afwasmachine kan ik plaatsen waar ik wil aangezien ik toch de afvoerleidingen ook nog moet leggen. we hebben nu geen afwasmachine en missen dit niet omdat we het nooit gehad hebben.
 

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
Kijk eens verder.
Je zit in die ruimte met 4 deuren op
2 op 2op 3 meter
en 2 op 2.60x4.30
Of zijn de laatste ramen ?
Soit,
bekijk eens of je op die kleine ruimte echt die 4 deuren /ramen nodig hebt.
De enige 2 deuren bevinden zich in het smalste gedeelte.
De twee anderen in het iets bredere gedeelte zijn ramen tot op de grond
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Nog erger
Gooit het allemaal eens om
Eettafel verwisselen met keuken.
Dus tussen die schouw en de deuren plaats je je tafel.

Je krijgt dan iets meer ademruimte in de keuken.
Onze keuken is 2.80 op 2.60.
In de hoek open gewerkt zo dat er de doorgang is naar de openleefruimte.
Bestaande buitendeur gelaten en daar zit nu de afwasbak in ( buitendeur kwam na de verbouwing in de orangerie uit)
3 muren in U vorm die we optimaal benutten met kasten tot tegen de plafond ( hoog , oud tramhuis) ladder aanwezig

Maar dit komt dus van die binnenhuisarchitecte.
Kost in verhouding een niets.

Afwasbak nooit centraliseren , die moet best tegen een muur .
 

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
in die kleinste ruimte de eettafel plaatsen gaat een benauwend gevoel geven denk ik is ook maar 1,95m x 2,60m
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
neem een kookplaat met ingebouwde afzuiging en je vrijwaart de ruimte boven je kookplaat. Dan kan je verder bouwen op jouw eerste optie ;) (rekening houdend met alle bedenkingen die al gepasseerd zijn).
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
in die kleinste ruimte de eettafel plaatsen gaat een benauwend gevoel geven denk ik is ook maar 1,95m x 2,60m
In die kleinste ruimte de KEUKEN plaatsen gaat een benauwd gevoel … zeggen x aantal personen
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Bezoek zeker enkele kwalitatieve keukenbouwers. Meestal zijn dat interieurarchitecten die er werken en die hebben ervaring om de kleine ruimte maximaal te benutten.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan