• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ontkoppeling chape tegen natte muur

GDE

Lid geworden
6 jul 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo!



We zijn bezig met een ingrijpende energetische renovatie. Om de vloeren deftig te kunnen isoleren, hebben we ervoor gekozen om alle houten vloeren uit te breken.

Bovenop de bestaande vloer zal er eerst een uitvullaag in beton gegoten worden (bovenop een plastic bouwfolie), daarbovenop komt dan PUR en chape (zie foto in bijlage). Er wordt binnenisolatie toegepast dus van een koudebrug tussen muurisolatie en vloerisolatie zal geen sprake zijn.

De huidige waterkering (loden slab) zit ter plaatse van het afgewerkt vloerniveau.

Hoe kan/moet ervoor gezorgd worden dat de PUR en de chape niét in contact staan met het deel van de (natte) muur onder de waterkering?

Bestaat hier specifieke technieken of producten voor?

Het hoger doortrekken van de plastic bouwfolie zou een optie kunnen zijn, maar dit lijkt mij maar wat ‘gepruts’?

Anderzijds dacht ik aan een soort gespoten coating (https://www.hevadex.com/waterdichting-funderingen-en-kelderwanden/aquaproof-liquid).

Maar misschien bestaan er wel andere alternatieven?

Heeft er iemand een idee hoe dit dient te gebeuren volgens de regels van de kunst?


Alvast hartelijk bedankt!
 

Bijlagen

  • Vochtige muur - PUR+chape.JPG
    Vochtige muur - PUR+chape.JPG
    206,2 KB · Weergaven: 3
Status
Niet open voor verdere reacties.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan