• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ongewenst bezoek

Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
674
Waarderingsscore
0
Punten
0
Enkele maanden geleden viel het ons op dat wij (op een onbekend tijdstip, vermoedelijk 's nachts of vroege ochtend) ongewenst bezoek krijgen in onze achtertuin en deze daar ook wat achterlaat op het gazon (str*nt)



Vorige weekend zijn wij paar dagen weggeweest met het lange weekend, bij thuiskomst lagen er 2 'kadokes' te wachten. En sindsdien kan ik elke ochtend 1 of 2 van die pakketjes opruimen.



We denken dat dit van een hond is, (lijkt wat groot/veel voor een kat en voor zover ik weet stopt een kat het onder) er is wel steeds gras rond los "geschrobt".



De tuin is langs de oprit en die zijkant nog vrij toegankelijk voor honden/katten.

Momenteel is er geen budget om een draadafsluiting en poort te zetten (perceel naast ons weiland met schapen welke langs onze zijde is afgebakend met kippendraad)



Iemand hier ideeën hoe we dit kunnen aanpakken?

Iets bepaald strooien ofzo?





Bedankt voor de tips!
 
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
293
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat je de meest adequate oplossing (waarvoor je geen budget hebt) zelf aangeeft.

De rest kan volgens mij eerder gecatalogeerd worden onder minder of niet diervriendelijk?
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Best kom je eerst te weten welk beest het is.

Een hond is buiten te houden, een kat niet.
 

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Nu ja.

Onze oprit ligt nog in de kiezel en wij krijgen of kregen ook regelmatig redelijk grote kadokes



Ik dacht aan een kleine hond maar het is een nette straat en ik denk niet dat iemand - op een accidentje na - z'n hond systematisch op onze oprit laat s***en.



Dus verdacht ik onze eigen kattin.

En inderdaad: kattenschrik of iets anders strooien, en 't bleef weg, tot 't uitgewerkt was.

Toen las ik dat - let op - kattinnen de vuilerikskes zijn! Blijkbaar graven ze hun gevoeg af en toe opzettelijk niet in voor territoriumredenen...

Een maand geleden bij valavond toevallig de dader op heterdaad betrapt: hij/zij heeft iets naar de kop gekregen en ik heb 't beest zelfs nagezeten. Sindsdien zijn we str***-vrij
 

Staelinski

Nieuw Lid
Lid geworden
2 sep 2014
Berichten
90
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wij zitten met hetzelfde probleem. IK heb via mijn camera's foto's van de mensen en de honden. Ik ga ze vergroot uitprinten aan mijn voorruit hangen (met boodschap), zo kan ik ze onmiddellijk confronteren! :)
 
Lid geworden
14 mrt 2013
Berichten
527
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dan zou ik de gezichten vd mensen tch wat onherkenbaar maken.. Of is dat niet voldoende voor privacy wetgeving?
 

supermasj

Lid
Lid geworden
1 okt 2010
Berichten
892
Waarderingsscore
1
Punten
18
Mijn moeder heeft de 'boodschap' in een enveloppe gedaan met de tekst 'Return to sender', en die enveloppe bij de hondeneigenaar in de brievenbus gedropt :eek:
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.341
Waarderingsscore
18
Punten
0
Mogen honden wel los lopen ? ik dacht van niet. Een hondenbezitter kwam eens rondlopen op onze grond om zijn hond te zoeken : wa komt ge gij hier zo maar rondlopen en mag ik dat bij u thuis ook komen doen ?

Katten zouden wel mogen, maar wij houden er ook niet van dat katten zomaar hun toerke mogen doen op iedereens eigendom. s avonds gaat dan het licht links of rechts aan ...inbreker ? gaan kijken .. t zal wss weer een kat zijn die denkt dat ze overal alles mag .. nie leuk, maar dat beest kan er natuurlijk ook nieks aan doen. De kattenbezitter wel. We hoeven toch geen geld te gaan uitgeven aan middeltjes omdat we niet willen gestoord en beschxten te worden door andermans honden of katten ?
 
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
3.425
Waarderingsscore
1
Punten
0
Staelinski;1967278 wrote:
Wij zitten met hetzelfde probleem. IK heb via mijn camera's foto's van de mensen en de honden. Ik ga ze vergroot uitprinten aan mijn voorruit hangen (met boodschap), zo kan ik ze onmiddellijk confronteren! :)

Volgens mij bega je op die manier een ferme overtreding op de privacywetgeving.



Het doel heiligt niet altijd de middelen
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.341
Waarderingsscore
18
Punten
0
Soms zie je hier en daar een foto hangen : "beestje gezocht" - mss een foto hangen : "beestje gevonden" .
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan