• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ongevraagde reclame als bericht.

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Kan er actie ondernomen worden tegen een zekere "gorbo2004" ?

Ik vind het verregaand om hier persoonlijke berichten te krijgen met reclamedoeleinden.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Ik heb dat gemeld via de knop onderaan dat bericht.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
In verband met vergif en onkruid ?
Moet zeggen dat was heel snel weg ,was nog niet goed wakker maar zo als ik het gelezen had, was die bezig met verboden produkten aan te prijzen en te verkopen aan particulieren terwijl daar toch een paar tussen zaten enkel voor professioneel gebruik.
Denk zelf dat hij geen weet heeft dat hij hiervoor een Licentie n° 3 nodig heeft

maar dat stond op t forum deze morgen, niet via PM
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Ja, hier was het een persoonlijk bericht .. om 5u31 vanochtend.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
He was vroeg
te vroeg
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Ik denk dat dan zelfs Charel zijne avatar nog niet wakker was :)
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
In verband met vergif en onkruid ?
Moet zeggen dat was heel snel weg ,was nog niet goed wakker maar zo als ik het gelezen had, was die bezig met verboden produkten aan te prijzen en te verkopen aan particulieren terwijl daar toch een paar tussen zaten enkel voor professioneel gebruik.
Denk zelf dat hij geen weet heeft dat hij hiervoor een Licentie n° 3 nodig heeft

maar dat stond op t forum deze morgen, niet via PM
Ik heb dat ook via ¨PM binnengekregen , we waren blijkbaar met een 6-tal personen.
Geen idee waarom em mij heeft uitgekozen, ik heb nog nooit vragen etc hier gesteld ivm onkruiden

1621844466196.png


Ken de producten niet, weet ook niet of zijn prijzen marktconform zijn ?
 

Bijlagen

  • 1621844263079.png
    1621844263079.png
    132,3 KB · Weergaven: 26

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113

Tussenkomst Moderator

De betrokkene is verbannen.
Terechte opmerking van Lukanar omtrent het verkopen van gevaarlijke tuinproducten aan particulieren.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
voor degene
MCPA ( aktieve stof) is verboden vanaf ergens in 2005 zowel partikulier als professioneel.
MCPP is ook niet toegelaten
DICAMBA niet toegelaten
Roundup met aktieve stof glysofaat is welbekend .
En van Primstar .?
Blijft er vanaf is enkel voor professionele dus NIET voor partikulieren
Is zeer schadelijk in waterlopen, vijvers. Na gebruik het terrein NIET betreden of lees hier maar even
Toelatingen van gewasbeschermingsmiddelen raadplegen | Fytoweb
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Kreeg het net voor slapengaan in de bus.
IMG_20210524_104514.jpg
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Ik mocht zie zijn reclame ook ontvangen.
 

pplakke

Lid
Lid geworden
18 mei 2010
Berichten
562
Waarderingsscore
9
Punten
18
Ik verschiet hier niet van eigenlijk. Ik zie nog steeds veel 100% onkruid vrije opritten. En zonder glyfosaat is dat nu éénmaal heel moeilijk, zeker bij grote opritten. Test aankoop stond daar dit jaar nog mee in de krant. Dat de alternatieven niet werken. Dus moeten ze ergens het oude halen. Persoonlijk dacht ik vooral via Duitse of Nederlandse websites, die hier ook leveren. Maar het lijkt dus ook nog lokaal te koop. Tenzij het vanuit die landen komt dat bericht.

En dan in bussen van bv 2×5 liter. Dat zijn hoeveelheden waarmee het merendeel van de huiseigenaren nog tientallen jaren zouden toekomen. Het lijkt wel nooit te gaan stoppen. Volgens mij gaan de Belgen de grootste voorraad gehamsterd hebben. Gewoon omdat het hier al zo vroeg verboden is geweest. En de mensen dus nog de kans kregen het uit buurlanden te importeren wanneer ze het misten. Iets wat wanneer er een verbod komt voor gans Europa onmogelijk wordt. En men in die andere landen pas gaat beseffen dat het weg is wanneer er niet meer aan te komen is, tenminste als er ooit Europees verbod komt.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.326
Punten
113
Op klusidee.nl zit em ook vollen bak reclame te maken
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
En daar zal hij zeker nog rapper verbannen worden want daar dulden ze geen merk of productnaam. :ROFLMAO:
Hij is gemeld lees ik daar, nog geen actie van het beheer of moderators.
 
Laatst bewerkt:

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
927
Waarderingsscore
617
Punten
93
mijn oog viel toevallig op deze thread. Proficiat voor de snelle en doeltreffende verwijdering.
De strijd tegen de gifminnende Vlaming blijft vechten tegen de bierkaai, maar als we maar lang genoeg blijven beuken, wordt die kaai misschien ooit toch geslecht...(y)
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Weg zal het niet zijn maar toch vele malen minder. Idd een enkeling zal het nog wel in buitenland halen maar zal er dan ook zuinig mee zijn. Meeste mensen doen die moeite niet of redeneren dat een product dat verboden is omwille van kankerverwekkend niet zo goed idee is voor de beestjes en de kindjes. Mentaliteit is ook omgeslagen. Vond overlaatst topic terug van 2007 waar het algemeen advies zonder ironisch ondertoon was om bouwgrond proper te houden: “elke drie maand overvloedig met roundup behandelen”. Wordt je nu voor van forum gebannen
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
Weg zal het niet zijn maar toch vele malen minder. Idd een enkeling zal het nog wel in buitenland halen maar zal er dan ook zuinig mee zijn. Meeste mensen doen die moeite niet of redeneren dat een product dat verboden is omwille van kankerverwekkend niet zo goed idee is voor de beestjes en de kindjes. Mentaliteit is ook omgeslagen. Vond overlaatst topic terug van 2007 waar het algemeen advies zonder ironisch ondertoon was om bouwgrond proper te houden: “elke drie maand overvloedig met roundup behandelen”. Wordt je nu voor van forum gebannen
idd.
'ne keer sproeien' , 'sproeien' , 'ge moet sproeien' , het waren echte zinnetjes die veelvuldig voorkwamen , tot een decennia geleden.

Mijn nonkel die 85jaar is , graag bezig is in 'zijnen hof en lochting' , hoorde ik niet anders zeggen, voor elk van zijn problemen was zijn oplossing sproeien....t
Ik hoorde hem begin dit jaar toch al eens iets zeggen : "eigenlijk is het toch niet normaal , al dat sproeien dat ne mens doet"
keerpunt ingezet …. ?

Anderzijds : onderschat niet hoeveel mensen stiekem nog iets bij een boer gaan halen en niet specifiek in het buitenland gaan zoeken
 
Laatst bewerkt:

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Paar jaar geleden tuinhuis van grootvader leeggehaald na overlijden en daar tiental bussen gevonden verstopt achter planken. Spijt dat ik geen foto heb genomen voor containerpark. Denk dat ik daar heel de wijk voor 10 jaar mee kon doodspuiten
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan