Ondergrondse plaats voor hydrofoorpomp grundfoss mq3-45

Lid geworden
9 sep 2019
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo.

We hebben momenteel een Grundfoss mq3-45 in de kelder van een huis dat afgebroken moet worden. De pomp wordt echter wel nog gebruikt voor wc en douche in een schuur en water voor de dieren in een stal.  Deze moet dus in de winter ook blijven werken. Ook bij vriestemperaturen dus gewoon buiten onder afdakje zetten gaat al niet.

In de schuur of de stal kan ik de pomp niet plaatsen want er loopt enkel een persleiding naar binnen en er is geen mogelijkheid om nog een extra aanzuigleiding binnen te brengen.  En deze staan ook te ver van het aanzuigpunt. 

De enige optie lijkt om iets te bouwen onder de grond om de pomp in te plaatsen. Maar ik heb geen idee of dit wel mogelijk is. Het moet waterdicht zijn, vorstbestendig, ruim genoeg en relatief makkelijk bereikbaar.

Buurman had voorgesteld om betonnen opzetstukken voor regenwaterput te gebruiken. Eerst een vloerplaatje gieten 1,5m onder de grond of zo en dan paar van die betonnen opzetstukken.

Weet iemand of dit een goede oplossing is of niet of andere oplossingen?

Alvast bedankt voor de reacties

Gr

Jeroen

steven512

Lid
Lid geworden
2 jul 2013
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik zou zeggen liever niet, want wat als de put overstroomd? 

U idee van boven de regenput, overloop zit er waarschijnelijk onder, dus dat is geen probleem, maar wat met condens? 

daarom is eigenlijk de enige goeie oplossing nieuwe pomp in de put, denk ik? 
Maar misschien deze nog  "verslijten" net boven de put, en dan er een in. 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
780
Punten
113
Tijdelijk vervangen door een onderwaterpomp in de put zelf

of zelfs definitief, geen geluid, minder plaats nodig binnen

Bovenaan