• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ondergrondse aansluiting naar tuinhuis

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Waarderingsscore
3
Punten
18
Ik wil een ondergrondse kabel (3G2,5) leggen naar ons tuinhuis. Is XVB kabel hiervoor geschikt, of welk type kabel gebruikt men hiervoor best? En mag de kabel dan in een gewone pvc geribde flex buis (zoals gewoon binnenhuis gebruikt wordt) geplaatst worden, of dient men van de speciale rode (Hdpe) buizen te gebruiken ? En op welke diepte plaats ik best die kabel?

Laatst bewerkt:

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.013
Punten
113
XVB is niet geheel waterdicht beter een EXVB gebruiken die mag zelfs zo in de grond.
Wil je toch een wachtbuis gebruiken dan best één die glad is van binnen zodat je er later gemakkelijker een kabel bij trekt of vervangt.
Wel opletten de EXVB mag niet in bundel geplaatst worden, behalve de laatste 3m naar het bord.!

1692112092779.png

VsRex

Lid
Lid geworden
6 dec 2007
Waarderingsscore
3
Punten
18
Dank voor deze reactie.
Weet er soms nog iemand te melden op welke diepte je best de kabel in volle grond dan plaatst?

Fuss

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 sep 2016
Waarderingsscore
232
Punten
43
Officieel minimaal 60cm

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan