De situatie: ons huis staat op betonnen gewelven (met benen; n-vorm; ik weet de juiste benaming niet) en we hebben een opbouwhoogte van 14cm. Aangezien dit weinig is om voldoende isolatie te bekomen, zouden we de kruipruimte eronder isoleren, maar deze is niet bereikbaar. We hebben wel al reeds enkele gaten gemaakt in de gewelven en daaruit blijkt dat het om een hoogte van ongeveer 50cm gaat. Het was ons idee om de kruipkelder op te vullen met een isolatiemateriaal (EPS-parels of iets dergelijks) door het via gaten in de gewelven erin te blazen om zo onder de gewelven al voldoende isolatiewaarde te bekomen.
We zijn ondertussen ook de mogelijkheid om met isolatiechips te werken tegengekomen, maar daarvoor moeten de gaten groter zijn dan voor EPS-parels volgens een aannemer die langsgeweest is.
Ik vroeg me af wat jullie advies hierover was en of jullie eventuele andere voorstellen hebben.
Mvg, Auder
We zijn ondertussen ook de mogelijkheid om met isolatiechips te werken tegengekomen, maar daarvoor moeten de gaten groter zijn dan voor EPS-parels volgens een aannemer die langsgeweest is.
Ik vroeg me af wat jullie advies hierover was en of jullie eventuele andere voorstellen hebben.
Mvg, Auder