Omkasting maken

Marco187

Lid
Lid geworden
11 jul 2019
Waarderingsscore
3
Punten
18
Zou iemand kunnen helpen met het maken van mijn omkasting?

Ik heb (voorlopig) de omkasting volledig toegemaakt met MDF, maar dit is niet ideaal omdat de leidingen erachter zitten. En je wilt er in alle tijden aan kunnen.

Zoals je kunt zien op de fotos heb ik eerst een constructie gemaakt met balkjes van (denk ik) 22x48mm. Erna heb ik de MDF hier tegen bevestigd. De omkasting heb ik redelijk dicht bij de aansluitingen gezet zodat we nog plaats hebben in de hal.

Omdat de MDF maar 244cm hoog is en ons plafond +/- 264cm bedraagt is er vanboven een MDF strook van 20cm.
Geloof dat de breedte van de voorkant ongeveer 83-84cm is (de muren zijn ook niet recht).

Echter wil ik nu eigenlijk deuren maken aan de voorkant zodat ik er altijd aankan. Heeft iemand een idee hoe ik dit het best doe? Op de laatste foto is er een voorbeeld van hoe ik dit zou willen.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    69,6 KB · Weergaven: 53
  • 2.jpg
    2.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 53
  • 3.jpg
    3.jpg
    81 KB · Weergaven: 53
  • 4.jpg
    4.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 54

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.076
Punten
113
Scharnieren plaatsen op je MDF plaat.
Je moet die dan infrezen.
Of je haalt een deur in IKEA en plaatst die . Je kan dan verder afkasten met MDF waar de deur niet dekt

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
692
Punten
113
MDF van 305 cm lang gaan halen. Je kan al gelakte gaan halen.

Dan 4 scharnieren gaan halen en die inboren. Daar bestaat een mal voor. Kiezen voor inleg of oplegdeuren.

Anders eens de filmpjes van Peter millard afgaan. Die doet niet anders dan zo’n dingen maken.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.351
Punten
113
Die onderste 230cm heeft absoluut geen nut dat je er bij kan. Waarom zou je aan die buis en alpex willen komen? Moest je er binnen 20 jaar toch aan willen, dan is de kans groot dat het frame ook in de weg zit en je dus alles afbreekt.
Ik zou enkel ter hoogte van de collector een klein deurtje voorzien.

Duw je het vol isolatie voor geluid?

• Leuk
Waarderingen: gvo

invis

Gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Waarderingsscore
491
Punten
63
Ik zou ook met een vast stuk werken onder en boven je deur. Als het één of het ander niet helemaal recht is dan sleept je deur onder of boven niet.

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
692
Punten
113
Ik zou zelfs voor zoiets durven gaan:
hele omkasting erop klikken voor maximale toegang. Maar dat is dan weer overkill :p

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan